Program szkolenia online ma na celu promowanie nauki STE(A)M w szkołach podstawowych: to narzędzie będzie wspierać nauczycieli i trenerów w podnoszeniu ich kompetencji i umiejętności korzystania z podejścia edukacyjnego STE(A)M, jako aspekty dostępu do prowadzenia badań, krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów wśród dzieci w wieku 8–11 lat, szczególnie wśród młodych dziewcząt.
Program nauczania składa się z 6 tematów modułowych:
- Wprowadzenie do edukacji STE(A)M i możliwości STE(A)M, świadomość aspektów pedagogicznych związanych z nierównością dotyczącą płci, które mają wpływ na zaangażowanie dziewcząt w przedmioty ścisłe;
- Wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk dotyczących aspektów płci w edukacji przed-miotów ścisłych, poprzez innowacyjne praktyki;
- Międzysektorowe podejście do uczenia się w celu wspierania interdyscyplinarnej współpracy między sztuką a przedmiotami ścisłymi oraz zwiększenia motywacji i udziału młodych dziewcząt w szkole podstawowej, do podejmowania nauki w dziedzinach STEM;
- Opracowywanie lekcji z wykorzystaniem zasad STE(A)M oraz włączanie umiejętności i koncepcji STE(A)M do praktyk stosowanych w klasie u dzieci w wieku szkolnym, stosowanie kreatywnego rozwiązywania problemów w rzeczywistym świecie przy użyciu treści interaktywnych, w celu wspierania krytycznego myślenia, kreatywności, analizy i kompetencji rozwiązywania;
- Wykorzystanie otwartych zasobów, technologii i innowacyjnego projektowania w celu stworzenia motywujących i inspirujących doświadczeń w zakresie nauki STE(A)M w kreatywnych i opartych na współpracy środowiskach nauczania, zgodnie ze standardami edukacji naukowej i obszarami sztuki;
- Ocena STE(A)M.
Aktualnie treści modułów są przygotowane w języku angielskim i partnerzy są w trakcie tłumaczenia tego rezultatu na języki narodowe. Wkrótce materiały powinny być dostępne na platformie we wszystkich językach partnerów.
![erasmus](https://danmar-computers.com.pl/wp-content/uploads/2014/10/erasmus-300x86.png)
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.