PRINT STEM – spotkanie w Rzeszowie

12 i 13 stycznia roku 2016, w siedzibie firmy Danmar (Rzeszów) odbyło się czwarte spotkanie partnerów projektu PrintStem. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich dziesięciu organizacji partnerskich.

Projekt  PrintStem ma na celu promowanie wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu przedmiotów ścisłych. W tym przypadku są to drukarki 3D, których to wykorzystanie w praktyce relacjonowali reprezentanci szkół partnerskich. Ich zaangażowanie, pasja i eksperymenty, które przeprowadzili w swoich szkołach, świadczą jednoznacznie o tym że drukarki 3D to wspaniałe narzędzie wspomagające nauczanie przedmiotów ścisłych jak również pracę projektową i samodzielność uczniów (pomysł, projekt, model, wykonanie). Niektóre z eksperymentów przeprowadzone przez szkoły, zaczęły się od wspólnego wypracowania pomysłu nauczycieli i uczniów, przeszły następnie fazę projektowania i realizacji (druku) a dnia 12 grudnia znalazły się w postaci fizycznego produktu w siedzibie firmy Danmar. Ciekawym elementem spotkania był również video czat z uczniami szkoły Berenini oraz film zaprezentowany przez szkołę Kirkby Stephen, przedstawiający niezwykle angażujący dla uczniów eksperyment polegający na zaprojektowaniu i wypuszczeniu rakiety.

Zgodnie z agendą podczas pierwszego dnia spotkania partnerzy zaplanowali również dalsze eksperymenty oraz pracując w grupach omówili sposoby osiągnięcia i udokumentowania rezultatów IO3, IO4 i IO5.

Następnego dnia partnerzy omawiali głównie zadania dotyczące upowszechniania projektu, ustalono też termin następnego spotkania.

Następne spotkanie odbędzie się 14 i 15 kwietnia 2016r, w Grecji (Chania).
 

 

Zmienia życie. Otwiera umysły.

erasmus

Projekt sfinansowany z funduszy Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+.

Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.