W ubiegłym tygodniu, w dniach od 11 do 15 lutego, przedstawiciele projektu START IN – Rozwijanie integracyjnego i innowacyjnego kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w Europie – uczestniczyli w szkoleniu (LTTA) w miejscowości Chania w Grecji. Gospodarzem był Directorate of Secondary Education z Chanii.
Pierwszy dzień był wprowadzeniem do zagadnień szkoleniowych i zakresu prac poszczególnych partnerów w projekcie, a także okazją do omówienia tematów związanych z zarządzaniem projektem. Uczestnicy mieli okazję podzielić się swoimi doświadczeniami z udziału w projekcie, tj. opracowywania programu nauczania oraz modułów.
Drugi, trzeci i czwarty dzień to dyskusje o konkretnych rezultatach projektowych. Uczestnicy poznali ostateczną wersję programu nauczania START IN. Następnie każdy z odpowiedzialnych partnerów szczegółowo przedstawił swój moduł szkoleniowy, co prowadziło do wspólnej dyskusji. Niektóre tematy modułów to: innowacje, integracyjna przedsiębiorczość lub umiejętności cyfrowe i technologia w edukacji na rzecz przedsiębiorczości.
Ważną częścią LTTA było szkolenie z e-platformy START IN. Partnerzy zapoznali się ze strukturą, funkcjami i sposobem wgrywania treści, aby następnie uczestniczyć w testowaniu e-platformy.
Nie mniej uwagi poświęcono szkoleniu z aplikacji mobilnej START IN. Tutaj, podobnie jak w przypadku e-platformy, partnerzy najpierw dowiedzieli się, a następnie sami poznawali poszczególne funkcje. Lider tego rezultatu – DANMAR COMPUTERS – zebrał opinie, aby móc usprawnić działanie aplikacji przez jej oficjalnym udostępnieniem.
Poświęcono także czas na omówienie wyników krajowej i europejskiej analizy porównawczej, która przyniosła interesujące wnioski, a mianowicie, że dostępnych jest niewiele zasobów nauczania o inkluzywności oraz na temat inkluzywności w przedsiębiorczości. Przedstawiono także kilka założeń dotyczących procedury zbierania opinii w zbliżającym się etapie testowania wyników START IN.
Ostatni, piąty dzień, prowadzony przez fińskiego partnera, miał charakter warsztatów i był skierowany do lokalnych nauczycieli i dydaktyków z Chanii. Najpierw przedstawiono założenia edukacyjne w zakresie przedsiębiorczości w Finlandii, kolejne przykłady jak wprowadzić innowacje do własnej praktyki. Praca grupowa polegała na odkrywaniu kompetencji EntreComp i wymianie doświadczeń lub ciekawych pomysłów.
Następnym razem partnerstwo w projekcie START IN spotka się we wrześniu 2019 r. w Rzeszowie.