STEMKIT4Schools

STEMKIT4Schools – Advancing programming, STEM and IoT understanding in the classroom through DIY computer kits
Numer projektu: 2019-1-FR01-KA201-062281
Czas realizacji: 01-10-2019 – 30-09-2021

Opis projektu

Celem projektu STEMKIT4Schools jest opracowanie narzędzi, które pomogą osobom pracującym z dziećmi zaangażować się w rozwój umiejętności dzieci w zakresie programowania oraz umiejętności STEM (nauki ścisłe, technologia, inżynieria i matematyka).

Główny cel zostanie osiągnięty poprzez następujące działania:

  • Opracowanie przewodnika dotyczącego składania, konfigurowania i używania komputera w sali lekcyjnej.
  • Zaprojektowanie i opracowanie programu nauczania oraz planów lekcji korzystania z komputera.
  • Zaprojektowanie zestawów elektroniki, które będą używane, jako wsparcie programu nauczania i które zostaną stworzone przez dzieci.
  • Przygotowanie środowiska uczenia się online.
  • Testowanie i pilotowanie wyników w szkołach z nauczycielami i uczniami.
  • Udostępnienie opracowanych rezultatów za pośrednictwem strony internetowej.

Do kogo skierowany jest projekt?

Specjalistów pracujących z dziećmi w wieku 8–13 lat, beneficjentów, szkół, stowarzyszeń i organizacji dla dzieci/rodziców, decydentów i interesariuszy edukacyjnych, organizacji komercyjnych produkujących gry edukacyjne, uniwersytetów – katedr pedagogiki/nauk ścisłych, instytucji edukacyjnych, czy producentów zabawek typu STEM.

Następujące rezultaty zostaną utworzone i wdrożone do końca projektu:

  • STEMKIT zestaw zasobów do konstrukcji komputera, tzw. toolkit.
  • STEMKIT plan nauczania oraz konspekty lekcji
  • Przewodnik dla nauczycieli STEMKIT
  • Portal edukacyjny ze zintegrowanymi ramami umiejętności i osiągnięć
  • Wirtualna przestrzeń STEMKIT

Strona projektu: https://stemkit4schools.erasmus.site/

Partners

Partnerzy

Koordynator – ECAM-EPMI – Cergy Pontoise, Francja
ASSERTED KNOWLEDGE OMORRYTHMOS ETAIREIA – Piraeus, Grecja
Danmar Computers – Rzeszów, Polska
M.K. INNOVATIONS LTD – Nikozja, Cypr
PROJETO SCHOLE LDA – Matosinhos, Portugalia
COLEGIUL NATIONAL PEDAGOGIC „MIRCEA SCARLAT” – Alexandria, Rumunia

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.