Numer projektu: 2021-1-RO01-KA220-ADU-000028211
Czas realizacji: 01.01.2022 – 31.12.2023
Program pomocowy: Erasmus+
Opis projektu
Projekt tworzy jasną i bezpośrednią ścieżkę podnoszenia kwalifikacji dla wrażliwych i nisko wykwalifikowanych dorosłych uczniów, poprawia ich dostępność do nieczęstych, ale bardzo ważnych umiejętności i ostatecznie będzie wspierać wzrost wykorzystania edukacji dorosłych poprzez zdolność dorosłych o niskim poziomie umiejętności, wiedzy i kompetencji do pomyślnego ukończenia kursów i kwalifikacji w zakresie edukacji dorosłych. Projekt poprawia umiejętności mentoringu i poradnictwa u edukatorów jako usługi zapewniającej dorosłym uczniom odpowiednie zdolności uczenia się przez całe życie dzięki ich umiejętnościom metakognitywnym. Wyniki projektu zapewniają zasoby, szkolenia i wsparcie w celu zapewnienia skutecznych strategii zasięgowych, poradnictwa i motywacji dla dorosłych uczniów.
Grupa docelowa projektu:
- dorosłych uczących się o niskich kwalifikacjach i NEET
- edukatorzy dorosłych
Rezultaty projektu:
- R1: Metacognitive Best Practice Handbook- Ten podręcznik najlepszych praktyk będzie zbierał i analizował najlepsze praktyki w zakresie wykorzystania działań metakognitywnych w celu wspierania refleksyjnego i samokierowanego uczenia się w środowiskach edukacyjnych dla dorosłych, szczególnie wśród dorosłych uczących się o niskich kwalifikacjach i NEET.
- R2: Ramy Kompetencji Metakognitywnych- określi kluczowe składniki kompetencji potrzebnych dorosłym uczącym się do efektywnego włączenia metapoznania w ich indywidualny kontekst uczenia się, jak również dostarczy i zwaliduje unijne ramy referencyjne dla rozwoju i oceny kompetencji metakognitywnych.
- R3: Interaktywny e-kurs dla uczących się Metacognitive – będzie to 30-godzinny kurs mający na celu wprowadzenie, wyjaśnienie i zachęcenie nisko wykwalifikowanych/wykształconych dorosłych uczących się poprzez serię wciągających, interaktywnych modułów, które szczegółowo obejmują każdą kompetencję z ram metacognitive.
- R4: e-Kurs Wspierający Metakognitywność – 15-godzinny e-kurs i wspierające zasoby CPD podniosą kwalifikacje, przekwalifikują i ukierunkują edukatorów dorosłych i trenerów, aby posiadali umiejętności i wiedzę, aby byli w stanie aktywnie wspierać i doradzać dorosłym uczącym się w ich samokształceniu i refleksyjnym uczeniu się związanym z ich umiejętnościami metakognitywnymi.
- R5: Zestaw narzędzi do zarządzania zmianą w metapoznaniu – dostarczy on kluczowych zasobów organizacjom edukacji dorosłych i ich liderom, aby wesprzeć nauczycieli i uczących się w dokonaniu trwałego przejścia do integracji metapoznania w istniejącym środowisku edukacji dorosłych.
Partnerzy:
KUNIVERSITATEA STEFAN CEL MARE DIN SUCEAVA, Suceava, Rumunia
KENTRO EREUNAS KAI ANAPTYXIS IERAS MHTROPOLIS SYROU, Syros, Grecja
DANMAR COMPUTERS SP ZOO, Rzeszów, Polska
E&D KNOWLEDGE CONSULTING, LDA, Covilha, Portugalia
CESIE, Trappeto, Włochy
Asociatia de Dezvoltare Economico-Sociala, Curtea de Arges, Rumunia
Cuiablue OÜ, Tallinn, Estonia