DEED-Digital Environmental Education in VET

DEED-Digital Environmental Education in VET
Numer projektu: 2022-1-CZ01-KA220-VET-000088190
Czas realizacji: 01.12.2022 – 30.11.2024
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Aby zwiększyć świadomość zagrożenia zmianami klimatycznymi i zademonstrować konkretne działania dla naszej planety i jej przyszłości w czasach, gdy uczniowie na całym świecie rezygnują z zajęć szkolnych, pedagodzy muszą postawić edukację na pierwszym miejscu i uczynić ją bardziej widoczną częścią międzynarodowej reakcji na zmiany klimatyczne a także zapewnić jej skuteczne wdrożenie.

Głównym celem projektu DEED jest uzyskanie zielonych kompetencji w nauczaniu zawodowym przy pomocy innowacyjnego podejścia cyfrowego wykorzystującego potencjał osobistych urządzeń mobilnych.

W ostatnich latach powstało kilka inicjatyw mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Ich sukces zależy w dużej mierze od kampanii na rzecz zwiększenia świadomości ekologicznej społeczeństwa, które często nie jest świadome tych ważnych porozumień politycznych, oraz od rozwoju kultury świadomości klimatycznej.

Edukacja ekologiczna to uczenie obywateli i informowanie ich o przyczynach i skutkach zmian klimatycznych.

W ramach projektu DEED zamierza się wykorzystać mikro uczenie się, a tym samym:

  • zwiększyć zaangażowanie poprzez różne rodzaje mediów wykorzystywanych do przyciągnięcia i utrzymania uwagi ucznia;
  • promowanie strategii wzajemnego uczenia się i szkolenia, w której uczestnicy na tym samym poziomie angażują się we wspólne uczenie się
  • udoskonalenie przyswajania nowej wiedzy,

A te wszystkie zasady wymienione powyżej wykorzystać do opracowania zestawu przydatnych narzędzi do edukacji ekologicznej z uwzględnieniem potrzeb nauczycieli kształcenia zawodowego i ich uczniów.

Grupa docelowa projektu

  • Nauczyciele kształcenia i szkolenia zawodowego, szkoleniowcy i dyrektorzy szkół/administratorzy, w tym twórcy programów nauczania i planiści edukacyjni u organizatorów kształcenia i szkolenia zawodowego
  • Instruktorzy doskonalenia zawodowego i menedżerowie HR w przedsiębiorstwach
  • Studenci kształcenia zawodowego i ogólnie młodzi ludzie

Rezultaty projektu:

  • Biblioteka wirtualna dostarczająca najnowszych informacji i ich źródeł
  • Program szkolenia z zakresu zielonych kompetencji – zestaw 200 mikrolekcji
  • Mikrocertyfikaty zdobycia zielonych kompetencji
  • Poradnik dla nauczycieli dotyczący szkoleń z zakresu zielonych kompetencji
  • Platforma szkoleniowa rozwijająca zielone kompetencje.

Partnerzy

ProEduca z.s.- Dobrá Voda u Českých Budějovi, Czech Republic(coordinator)

Archivio della Memoria-Rzym,Włochy

The Association for Enhancing Educational Initiatives (ASIE) -Iasi,Rumunia

Centro Superior de Formacion Europa Sur (CESUR)-Malaga,Hiszpania

Atlântica University Institute-Barcarena,Portugalia

Danmar Computers-Rzeszów,Polska

LernBar Europa e.V.-Lingen (Ems),Niemcy

Strona internetowa: TBA

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.