C-ROADS – Advocating for climate change and justice through participatory skills building

C-ROADS – Advocating for climate change and justice through participatory skills building
Numer projektu: 2022-1-PT01-KA220-ADU-000088296
Czas realizacji: 01.11.2022 – 31.10.2024
Program: Erasmus+

Opis projektu

Projekt C-ROADS ma na celu wykorzystanie potencjału oddolnych rozwiązań w celu przeciwdziałania zmianom klimatu i osiągnięcia sprawiedliwości klimatycznej poprzez podejście partycypacyjne oparte na społeczności. Aby osiągnąć ten cel, projekt połączy szereg formalnych i nieformalnych metod uczenia się i rozwoju społecznego z interaktywnymi narracjami, nauką opartą na grach i aplikacją dydaktyczną w celu zwiększenia umiejętności partycypacyjnych. W związku z tym C-ROADS zdefiniuje siedem (7) ścieżek edukacyjnych, aby wspierać instytucje zaangażowane w edukację dorosłych w celu zwiększenia świadomości zmian klimatu wśród jednostek i ich lokalnych społeczności.

Grupa docelowa

  • Osoby indywidualne
  • Specjaliści pracujący w sektorze edukacji dorosłych
  • Stowarzyszenia lokalne i obywatelskie, organizacje pozarządowe i inne organizacje zajmujące się kształceniem nieformalnym i pozaformalnym

Rezultaty projektu

Głównymi rezultatami projektu będzie:

Ścieżka dydaktyczna C-ROADS APP & Wspieranie Aktywności

Ten pakiet roboczy zapewni osobom indywidualnym zestaw narzędzi zwiększających świadomość zmian klimatu oraz proaktywne i wpływowe uczestnictwo. W szczególności, w ramach rozwoju pakietu roboczego 2, partnerzy zdefiniują również połączenie wiedzy, umiejętności i postaw potrzebnych do zaangażowania się w działania na rzecz klimatu i sprawiedliwości. Zostaną one zaprojektowane jako ramy kompetencji dla ścieżki edukacyjnej C-ROADS zaprojektowanej w formacie ścieżki edukacyjnej rzecznictwa.

Dydaktyczne pokoje ucieczki C-ROADS

Te pokoje ucieczki zostaną zaprojektowane w celu stworzenia znaczącego kontekstu dla osób fizycznych w celu rozwiązania różnych wyzwań życiowych związanych ze zmianami klimatu i sprawiedliwością. Te oparte na grach ćwiczenia edukacyjne obejmą również przekrojowe umiejętności uczenia się (krytyczne myślenie, kreatywność, współpracę, komunikację) i umiejętności życiowe (elastyczność, przywództwo, inicjatywę, produktywność i umiejętności społeczne), w celu wzmocnienia uczestnictwa społeczności w kwestiach związanych z działaniami na rzecz klimatu. Wirtualne pokoje ucieczki pozwalają uczestnikom budować własną wiedzę w oparciu o doświadczenia w czasie rzeczywistym i wzmacniają pozytywną zmianę zachowań.

Tematyczny fotogłos C-ROADS i praktyczny przewodnik dla nauczycieli

Ten pakiet roboczy ma trzy konkretne cele. Po pierwsze, podniesienie kwalifikacji edukatorów dorosłych w zakresie metodologii Fotogłos – „photovoice” poprzez kurs online. Po drugie, opracowanie praktycznego przewodnika dla edukatorów dorosłych na temat korzystania z metodologii photovoice w celu zwiększenia umiejętności partycypacyjnych wśród osób fizycznych, aby mogli lepiej radzić sobie z kwestiami związanymi z rzecznictwem zmian klimatycznych na poziomie lokalnym. Po trzecie, wspieranie uczestnictwa jednostek w ich społecznościach w podejmowaniu działań na rzecz zmian klimatu i sprawiedliwości poprzez prowadzenie ich w lokalnych badaniach photovoice. W ciągu ostatniej dekady coraz więcej uwagi poświęcano podejściom, które jednostki mogą podjąć, aby zareagować na kryzys klimatyczny i niesprawiedliwość społeczną, które są ze sobą nierozerwalnie związane.

Partnerzy

FUNDAÇÃO EUGÉNIO DE ALMEIDA (Portugalia – kordynator)

MINDSHIFT TALENT ADVISORY LDA (Portugalia)

ISTANBUL VALILIGI (Turcja)

DANMAR COMPUTERS SP ZOO (Polska)

SOLIDARIDAD SIN FRONTERAS (Hiszpania)

FORUM CITOYENS – BURGERS ASBL (Belgia)

FUTURE IN PERSPECTIVE LIMITED (Irlandia)

CEDRU (Portugalia)

Strona projektu: https://c-roads.erasmus.site/

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.