Numer projektu: 2019-1-FR01-KA201-062281
Czas realizacji: 01-10-2019 – 30-09-2021
Opis projektu
Celem projektu STEMKIT4Schools jest opracowanie narzędzi, które pomogą osobom pracującym z dziećmi zaangażować się w rozwój umiejętności dzieci w zakresie programowania oraz umiejętności STEM (nauki ścisłe, technologia, inżynieria i matematyka).
Główny cel zostanie osiągnięty poprzez następujące działania:
- Opracowanie przewodnika dotyczącego składania, konfigurowania i używania komputera w sali lekcyjnej.
- Zaprojektowanie i opracowanie programu nauczania oraz planów lekcji korzystania z komputera.
- Zaprojektowanie zestawów elektroniki, które będą używane, jako wsparcie programu nauczania i które zostaną stworzone przez dzieci.
- Przygotowanie środowiska uczenia się online.
- Testowanie i pilotowanie wyników w szkołach z nauczycielami i uczniami.
- Udostępnienie opracowanych rezultatów za pośrednictwem strony internetowej.
Do kogo skierowany jest projekt?
Specjalistów pracujących z dziećmi w wieku 8–13 lat, beneficjentów, szkół, stowarzyszeń i organizacji dla dzieci/rodziców, decydentów i interesariuszy edukacyjnych, organizacji komercyjnych produkujących gry edukacyjne, uniwersytetów – katedr pedagogiki/nauk ścisłych, instytucji edukacyjnych, czy producentów zabawek typu STEM.
Następujące rezultaty zostaną utworzone i wdrożone do końca projektu:
- STEMKIT zestaw zasobów do konstrukcji komputera, tzw. toolkit.
- STEMKIT plan nauczania oraz konspekty lekcji
- Przewodnik dla nauczycieli STEMKIT
- Portal edukacyjny ze zintegrowanymi ramami umiejętności i osiągnięć
- Wirtualna przestrzeń STEMKIT
Strona projektu: https://stemkit4schools.erasmus.site/
Partners
Partnerzy
Koordynator – ECAM-EPMI – Cergy Pontoise, Francja
ASSERTED KNOWLEDGE OMORRYTHMOS ETAIREIA – Piraeus, Grecja
Danmar Computers – Rzeszów, Polska
M.K. INNOVATIONS LTD – Nikozja, Cypr
PROJETO SCHOLE LDA – Matosinhos, Portugalia
COLEGIUL NATIONAL PEDAGOGIC „MIRCEA SCARLAT” – Alexandria, Rumunia