Numer projektu: 2021-1-RO01-KA220-VET-000034755
Czas realizacji: 01-11-2021 do 01-11-2023
Program pomocowy: Erasmus+
Opis projektu
Branża kreatywna i kulturalna, jako filar i katalizator zrównoważonego rozwoju, ma bezpośredni i pośredni wpływ na rozwój gospodarczy i humanitarny krajów UE. Szczególnie w przypadku kryzysów zdrowotnych, takich jak COVID-19, twórcy są wzywani do zaspokajania zróżnicowanych i zwiększonych potrzeb kulturalnych społeczeństwa, ale także do zapewnienia ich rentowności w alternatywny sposób. Dlatego dziś bardziej niż kiedykolwiek zdolność do adaptacji jest katalizatorem, który może zagwarantować odporność sektora kreatywnego i kulturalnego, tj. ich zdolność do skutecznej ewolucji w zmieniających się warunkach poprzez przezwyciężanie przestarzałych lub problematycznych struktur i wykorzystywanie wszystkich dostępnych zasobów. Pandemia Covid-19, która była i jest przedmiotem działań, w tym poprzez zamykanie w ośrodkach zamkniętych i konsekwentne unikanie przeludnienia, spowodowała gwałtowne zmiany we wszystkich sektorach kreatywnych i kulturalnych, ponieważ twórcy i organizacje zostali wystawieni na zupełnie nowe warunki. Nowe technologie i Internet nie są już tylko uzupełniającymi kanałami dystrybucji i promocji ich pracy i działalności, ale w większości przypadków jedynymi. Zgodnie z oczekiwaniami, brak gotowości na taki traktat w połączeniu z niedofinansowaniem ze strony państwa w celu pobudzenia działalności kulturalnej, jak to jest w zwyczaju w czasach kryzysów (zwłaszcza kryzysów zdrowotnych), spowodował zakłopotanie i w konsekwencji opóźnioną lub nieistniejącą adaptację poprzez wykorzystanie technologii, a więc brak odporności. Celem projektu jest przeszkolenie pracowników sektora kreatywnego i kulturalnego w zakresie niezbędnych umiejętności twardych i miękkich, które mogą zaspokoić współczesne potrzeby zawodowe (np. myślenie biznesowe, umiejętności cyfrowe, nawiązywanie kontaktów itp.) oraz natychmiastowe i skuteczne wyposażenie ich w odpowiednie narzędzia, biorąc pod uwagę specyfikę sektora kultury w ogóle, jak również indywidualne potrzeby każdego sektora w szczególności. Projekt „Rethinking Cultural & Creative Industries” będzie akceleratorem w przekazywaniu nowej wiedzy oraz nabywaniu umiejętności cyfrowych i biznesowych przez pracowników sektora kreatywnego i kulturalnego. Jego celem jest bycie przykładem dobrych praktyk w kulturze w odniesieniu do skutecznego i natychmiastowego reagowania na kryzysy i przejścia w epoce utożsamianej z szybkim tempem zmian we wszystkich aspektach ludzkiej działalności.
Grupy docelowe:
- Edukatorzy osób dorosłych
- Specjaliści z branży kultury i branży twórczej
Rezultaty projektu:
- R1 Ramy Kompetencyjne dla sektora Kulturalnego i Kreatywnego w XXI wieku po pandemii, wyszczególniające i opisujące nowe kompetencje lub innowacje w istniejących, potrzebnych dla sektora Kulturalnego i Kreatywnego po pandemii COVID.
- R2 Kurs szkoleniowy obejmujący kompetencje wymienione w Ramach Kompetencyjnych dla Profesjonalistów i Pośredników z branży Kultury i Kreatywności, obejmujący wymiar przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych w zakresie elastyczności i innowacji.
- R3 Platforma Learning Hub dla osób zawodowo związanych z kulturą i twórczością, który pomoże znaleźć elementy, ale także możliwości wymiany doświadczeń z innymi graczami i podmiotami z sektora, a także dla dostawców szkoleń, aby przyczynić się do wspólnej wiedzy poprzez własne narzędzia i metody szkoleniowe dla sektora.
- R4 Podręcznik, który pozwoli osobom, które podejdą do szkolenia bez wsparcia partnerstwa, być w stanie zaplanować, zorganizować, przeprowadzić sesję szkoleniową indywidualnie lub dla grup. niematerialne są związane z wpływem, jaki projekt wygeneruje na główną grupę docelową i innych interesariuszy, którzy mają być zaangażowani, a w szczególności: podnoszenie świadomości na temat potrzeb bardziej przedsiębiorczego i obeznanego z technologiami cyfrowymi Sektora Kreatywnego i Kulturalnego; wzrost kompetencji w zakresie przedsiębiorczości i wymiaru cyfrowego dla Europejskiego Sektora Kreatywnego i Kulturalnego budowanie wspólnej wiedzy dla pośredników sektora i dostawców szkoleń na temat innowacji wniesionych przez projekt w zakresie kompetencji i oferty edukacyjnej innowacja oferty szkoleniowej dla sektora zarówno w zakresie przedsiębiorczości, jak i umiejętności cyfrowych wkład w europejską debatę na temat roli PKT w gospodarce europejskiej i ich wpływu na społeczeństwo.
Partnerzy:
Arad Development Centre (CDA), Arad, Rumunia- koordynator projektu
CONSORZIO MATERAHUB INDUSTRIE CULTURALI E CREATIVE, Matera, Włochy
BIZRUPT COMPANY ASTIKI MI KERDOSKOPIKI ETAIREIA, Heraklion, Grecja
DANMAR COMPUTERS SP ZOO, Rzeszow, Polska
ASSOCIATION ARTY FARTY, Lyon, Francja