MILES – MIL and PRE-BUNKING approaches for Critical thinking in the education sector

MILES – MIL and PRE-BUNKING approaches for Critical thinking in the education sector
Numer projektu: 101132716
Okres wdrażania: 01.01.2024 – 2026-12-31
Program pomocowy: Erasmus + KA2: Forward-Looking Projects

Opis projektu

Projekt ma na celu zbadanie i zrozumienie wpływu nadmiaru informacji oraz rozprzestrzeniania się fałszywych informacji w dobie hiperpołączenia społecznego. Skoncentrujemy się na związanych z tym ryzykach psychologicznych, które mogą prowadzić do niebezpiecznych reakcji, takich jak opór faktów, tendencyjność prawdy, błędne potwierdzenie, zagrożenie tożsamości, efekt zanegowanej informacji oraz iluzja prawdy.

Celem projektu będzie opracowanie strategii i narzędzi mających na celu edukację społeczeństwa w zakresie rozpoznawania fałszywych informacji oraz zwiększania odporności psychicznej na manipulacje informacyjne. Poprzez kampanie edukacyjne, seminaria i tworzenie narzędzi do weryfikacji informacji, projekt ma na celu minimalizowanie wpływu dezinformacji na życie obywateli. Dodatkowo, planujemy zbadanie możliwości regulacyjnych w kontekście kontrolowania anonimowego tworzenia informacji oraz zastosowania nowych technologii w rozprzestrzenianiu dezinformacji.

Grupa docelowa projektu

  • Członkowie personelu partnerów projektu
  • Doświadczeni nauczyciele
  • Studenci pedagogiki i dydaktyki
  • Młodzi uczniowie
  • Rodzice/opiekunowie
  • Edukatorzy
  • Decydenci

Rezultaty projektu

  • R1: Zarządzanie i koordynacja projektem – Zapewnienie pełnej zgodności z planem pracy projektu, sprawnej koordynacji między partnerami, terminowego wydawania produktów i rezultatów.
  • R2: Opracowanie map istniejących zasobów i materiałów szkoleniowych – Wzmocnienie pozycji nauczycieli w zakresie opracowywania, testowania i oceny innowacyjnych podejść poprzez ITE (Initial Teacher Education) i CPD (Continuous Professional Development).
  • R3: Działania pilotażowe dla nauczycieli i uczniów – Wzmocnienie pozycji nauczycieli w zakresie opracowywania, testowania i oceny innowacyjnych podejść poprzez ITE (Initial Teacher Education) i CPD (Continuous Professional Development). Poprawa zdolności uczniów do krytycznego i bezpiecznego podejścia do środowiska online, wypełniając lukę międzypokoleniową między uczniami a nauczycielami.
  • R4: Zaangażowanie i działania uświadamiające dla decydentów politycznych – Promowanie innowacyjnych podejść i polityki opartej na dowodach w edukacji i świadomości społecznej na temat dezinformacji i uprzedzeń poznawczych.
  • R5: Komunikacja, rozpowszechnianie i oddziaływanie – Zapewnienie osiągnięcia krótko- i długoterminowego wpływu na grupy docelowe.

Partnerzy

Centro Per Lo Sviluppo Creativo Danilo Dolci – Palermo, Włochy (koordynator)

Associação de Investigação Observatório Lusófono de Actividades Económicas (OLAE) – Sintra, Portugalia

Aproximar – Cooperativa De Solidariedade Social, CRL – Amadora, Portugalia

Asociatia Lectura si Scrierea pentru Dezvoltarea Gandirii Critice Romania (Asociatia LSDGC Romania) – Cluj-Napoca, Rumunia

Bupnet Bildung und Projekt Netzwerk GmbH (BUPNET) – Gottingen, Niemcy

Komvos Ekpaidefsis Kai Kainotomias Astiki Mi Kerdoskopiki Etaireia (KMOP – EDUCATION & INNOVATION HUB NON – PROFIT COMPANY) – Kifisia, Grecja

Het Gemeenschapsonderwijs (GO!) – Bruksela, Belgia

Cardet Centre For The Advancement Of Research & Development In Educational Technology Limited (CARDET) – Lefkosia, Cypr

Die Berater Unternehmensberatungs Gesellschaf (Die Berater) – Wiedeń, Austria

Atermon BV – Rotterdam, Holandia

Regional Directorate of Education of Western Greece (RDEWG) – Patras, Grecja

Danmar Computers SP ZOO (Danmar Computers LLC) – Rzeszów, Polska