Met-AE– Metacognitive Skills for Adult Learners

Empowering Culture trough Business: Introducing Business Academies for Culture and Creative Young Professionals in rural and remote areas
Numer projektu: 2021-1-RO01-KA220-ADU-000028211
Czas realizacji: 01.01.2022 – 31.12.2023
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Projekt tworzy jasną i bezpośrednią ścieżkę podnoszenia kwalifikacji dla wrażliwych i nisko wykwalifikowanych dorosłych uczniów, poprawia ich dostępność do nieczęstych, ale bardzo ważnych umiejętności i ostatecznie będzie wspierać wzrost wykorzystania edukacji dorosłych poprzez zdolność dorosłych o niskim poziomie umiejętności, wiedzy i kompetencji do pomyślnego ukończenia kursów i kwalifikacji w zakresie edukacji dorosłych. Projekt poprawia umiejętności mentoringu i poradnictwa u edukatorów jako usługi zapewniającej dorosłym uczniom odpowiednie zdolności uczenia się przez całe życie dzięki ich umiejętnościom metakognitywnym. Wyniki projektu zapewniają zasoby, szkolenia i wsparcie w celu zapewnienia skutecznych strategii zasięgowych, poradnictwa i motywacji dla dorosłych uczniów.

Grupa docelowa projektu:

  • dorosłych uczących się o niskich kwalifikacjach i NEET
  • edukatorzy dorosłych

Rezultaty projektu:

  • R1: Metacognitive Best Practice Handbook- Ten podręcznik najlepszych praktyk będzie zbierał i analizował najlepsze praktyki w zakresie wykorzystania działań metakognitywnych w celu wspierania refleksyjnego i samokierowanego uczenia się w środowiskach edukacyjnych dla dorosłych, szczególnie wśród dorosłych uczących się o niskich kwalifikacjach i NEET.
  • R2: Ramy Kompetencji Metakognitywnych- określi kluczowe składniki kompetencji potrzebnych dorosłym uczącym się do efektywnego włączenia metapoznania w ich indywidualny kontekst uczenia się, jak również dostarczy i zwaliduje unijne ramy referencyjne dla rozwoju i oceny kompetencji metakognitywnych.
  • R3: Interaktywny e-kurs dla uczących się Metacognitive – będzie to 30-godzinny kurs mający na celu wprowadzenie, wyjaśnienie i zachęcenie nisko wykwalifikowanych/wykształconych dorosłych uczących się poprzez serię wciągających, interaktywnych modułów, które szczegółowo obejmują każdą kompetencję z ram metacognitive.
  • R4: e-Kurs Wspierający Metakognitywność – 15-godzinny e-kurs i wspierające zasoby CPD podniosą kwalifikacje, przekwalifikują i ukierunkują edukatorów dorosłych i trenerów, aby posiadali umiejętności i wiedzę, aby byli w stanie aktywnie wspierać i doradzać dorosłym uczącym się w ich samokształceniu i refleksyjnym uczeniu się związanym z ich umiejętnościami metakognitywnymi.
  • R5: Zestaw narzędzi do zarządzania zmianą w metapoznaniu – dostarczy on kluczowych zasobów organizacjom edukacji dorosłych i ich liderom, aby wesprzeć nauczycieli i uczących się w dokonaniu trwałego przejścia do integracji metapoznania w istniejącym środowisku edukacji dorosłych.

Partnerzy:

KUNIVERSITATEA STEFAN CEL MARE DIN SUCEAVA, Suceava, Rumunia

KENTRO EREUNAS KAI ANAPTYXIS IERAS MHTROPOLIS SYROU, Syros, Grecja

DANMAR COMPUTERS SP ZOO, Rzeszów,  Polska

E&D KNOWLEDGE CONSULTING, LDA, Covilha, Portugalia

CESIE, Trappeto, Włochy

Asociatia de Dezvoltare Economico-Sociala, Curtea de Arges, Rumunia

Cuiablue OÜ, Tallinn, Estonia

Strona internetowa: https://metaskills.erasmus.site/

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.