INTERACTed – INTERAKTYWNE NARRACJE CYFROWE W EDUKACJI SZKOLNEJ

INTERACTed – INTERAKTYWNE NARRACJE CYFROWE W EDUKACJI SZKOLNEJ
Numer projektu: 2021-1-BE02-KA220-SCH-000032473
Czas realizacji: 01.11.2021 – 01.05.2024
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Nauczyciele szkół podstawowych będą zachęcani w ramach tego projektu do rozwijania inteligencji społeczno-emocjonalnej i empatii swoich uczniów poprzez wysokiej jakości integracyjną edukację cyfrową opartą na interaktywnych narracjach cyfrowych. Badania oparte na projektowaniu tworzą unikalny potencjał transferu, który jest cenny w wielu kontekstach kulturowych i społeczno-ekonomicznych Europy. Szczególną uwagę w tym projekcie będziemy zwracać na uczniów ze środowisk defaworyzowanych, tak aby jak najlepiej rozwinąć ich potencjał. W celu zapewnienia trwałości projektu wyrażona została nadzieja, że po zakończeniu projektu jego rezultaty będą ogólnie dostępne, a wypracowane rezultaty, nawet po wyczerpaniu dotacji UE, będą nadal atrakcyjne, a partnerzy w przyszłości także będą zwiększyć skalę projektu. DANMAR w tym projekcie będzie także zarządzał strategią oceny i ograniczania ryzyka, a zadanie to będzie obejmowało analizę oceny ryzyka, w tym analizę SWOT.

Grupy docelowe:

Nauczyciele szkół podstawowych, trenerzy, animatorzy edukacji wczesnoszkolnej wykorzystają e-broszurę projektu, która zostanie przetłumaczona na języki głównych partnerów projektu. Docelowo produkty edukacyjne tego projektu będą swobodnie dostępne i mają być traktowane jako OCR w Otwartych Zasobach Edukacyjnych.

Rezultaty projektu:

PR1 – Zestaw narzędzi do zarządzania karierą – potencjalny wpływ projektu na uczestników i ich organizacje, w szczególności na lokalne szkoły, ale także szersze społeczności na poziomie regionalnym, krajowym i europejskim. Bezpośredni plan działania w projekcie skupia się na zmaksymalizowania komunikacji ze szkołami podstawowymi, będących docelową grupą odbiorców.

PR2 – Zestaw narzędzi INTERACTed – projekt ma więc na celu wprowadzenie interaktywnych narracji cyfrowych, których celem jest zwiększenie inteligencji społeczno-emocjonalnej i empatii uczniów w celu pracy nad likwidacją włączenia społecznego w szkole podstawowej. Projekt koncentruje się więc nie tylko na produkcie końcowym – scenariuszach lekcji,  ale także na sukcesywnym prowadzeniu nauczycieli i koordynatorów.

PR3 – Prototyp gry online – w tym zakresie szkolenie nauczycieli ze sposobów korzystania z narzędzi metodologicznych i cyfrowych modułów. Nakreślenie wytycznych i celów fazy pilotażowej, trwającej przez cały okres trwania projektu, uszczegóławianej w wielu sesjach informacyjnych w celu uzyskania konkretnych opinii.

PR4 – Rozwój gry online – zwiększenie możliwości nauczycieli szkół podstawowych w zakresie wykorzystania w nauczaniu interaktywnych narracji cyfrowych opartych na emocjach oraz zachęcenie do praktycznego wykorzystania interaktywnych narracji cyfrowych w klasie.

Partnerzy:

The Square Dot Team – Leuven, Belgia, (koordynator)

„SYNTHESIS” – CENTER FOR RESEARCH AND EDUCATION LIMITED – Lefkozja, Cypr

STIMMULI FOR SOCIAL CHANGE – Tesaloniki, Grecja

CENTRO STUDI PLURIVERSUM SRL – Siena, Włochy

SkillsUp Training & Research Services – Amsterdam, Holandia

Blenders vzw – Turnhout, Belgia

7o DIMOTIKO SXOLEIO ALEXANDRIAS – Aleksandria, Grecja

De Cirkel – Assen, Holandia

DANMAR – Rzeszów, Polska

Strona internetowa: https://www.interactedproject.eu/

 

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.