DIVERSITY IN STEAM (STEAMDIVE)

DIVERSITY IN STEAM (STEAMDIVE)
Numer projektu: 2022-1-EL01-KA220-SCH-000086968
Czas realizacji: 30.12.2022 – 29.06.2025
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Projekt STEAMDIVE koncentruje się głównie na wzmacnianiu różnorodności (DIVERSITY in STEAM) z wykorzystaniem ram edukacyjnych STEAM, ram zaprojektowanych w celu promowania Nauki (S), Technologii (T), Inżynierii (E), Sztuki (A) i Matematyki (M) jako środków do kreatywnego i niezbędnego uczenia się. Dlatego też priorytet włączenia i różnorodności nie jest tylko względny dla projektu STEAMDIVE, ale stanowi jego rdzeń. Poprzez zaprojektowane warsztaty – promujące metodę „nauka przez działanie” – oraz cele projektu, uczniowie uświadamiają sobie wartość różnorodności i pracują nad projektami, które ją promują. Co więcej, projekt STEAMDIVE jest silnie związany z promowaniem zainteresowania doskonałością w nauce, technologii, inżynierii i matematyce (STEM) oraz podejściem STEAM, ponieważ ramy STEAM, a zwłaszcza A w STEAM, sztuka, jest głównym narzędziem, które projekt wykorzystuje w celu uświadomienia uczniom poprzez praktykę, jak ważna jest różnorodność i jak każdy (w tym uczniowie SEN lub SEN(D), ludzie innej rasy i/lub religii) jest wyjątkowy, piękny i powinien być akceptowany jako taki.

Grupa docelowa projektu

  • Uczniowie
  • Nauczyciele
  • Rodzice oraz lokalna społeczność

Rezultaty projektu

  • R1: Steamed Curriculum – program nauczania STEAMDIVE, który będzie wykorzystywany przez nauczycieli Szkoły i odpowiednie podmioty
  • R2: Filmy o różnorodności – filmy stworzone przez uczniów, które będą promować różnorodność; skupiając się na różnorodności płciowej
  • R3: Matma do Kubizmu – W tej aplikacji użytkownik będzie mógł rysować geometryczne kształty za pomocą prostych i wszechstronnych funkcji komputera
  • R4: Lustro różnorodności – Poprzez wizualizację grafiki 3D uczestnicy będą mogli obserwować szczegóły geometrii 3D i kolory w każdym rejonie swojej twarzy

Strona projektu: https://steamdive.eu/

Partnerzy

Institute of Computer Science, Foundation for Research and Technology – Hellas – Heraklion, Grecja (koordynator)

The ErasmusLearn Center by Oloklirosi – Heraklion, Grecja

11th General Lyceum of Heraklion – Heraklion, Grecja

Tehnicka Skola – Zaječar, Serbia

Danmar Computers – Rzeszow, Polska

Mucur Saglik Education and Aid Foundation – Ankara, Turcja

Agrupamento de Escolas de Atouguia da Baleia – Atouguia da Baleia, Portugalia

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.