Numer projektu: 2020-1-IT01-KA202-008380
Czas realizacji: 01.10.2020- 30.11.2022
Program pomocowy: Erasmus+
Opis projektu
VR nie jest prawie w ogóle reprezentowany na poziomie VET w ramach WBL z uwzględnieniem uczniów ze SPE. VETEREALITY ma na celu przyczynienie się do odpowiedniej edukacji w UE i digitalizacji oraz zwiększenie świadomości i wiedzy nauczycieli i szkoleniowców w zakresie obsługi i integracji technologii VR we własnych programach nauczania, aby ułatwić studentom ze SPE dostęp do WBL. Projekt ma charakter uzupełniający w stosunku do partnerstwa i rozwija innowacyjne narzędzia na poziomie UE, które są zgodne z następującymi priorytetami podkreślonymi w agendzie UE 2020 i w agendzie ONZ 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju: nauczanie integracyjne, kompetencje cyfrowe, wbl i mobilność studentów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Strona internetowa: https://vetreality.erasmus.site/
Grupa docelowa: Nauczyciele oraz Trenerzy Kształcenia i Szkolenia Zawodowego
Rezultaty projektu:
O1: VETREALITY e-Compendium dla Nauczycieli oraz Trenerów Kształcenia i Szkolenia Zawodowego – Podstawowym elementem kompendium będzie kompilacja co najmniej 20 wybranych aplikacji open source VR dla ustawień nauczania Nauczycieli i Trenerów Kształcenia Zawodowego, które będą intensywnie analizowane i testowane przez partnerstwo.
O2: VETREALITY Program szkoleniowy dla Nauczycieli oraz Trenerów Kształcenia i Szkolenia Zawodowego – Program zostanie podzielony na ścieżkę „Nauka z przewodnikiem” w klasach i ścieżkę „Samodzielna nauka” i dostarczy grupie docelowej nauczycieli i trenerów VET wiedzy i kompetencji potrzebnych do włączenia aplikacji VR do własnych metod nauczania i szkolenia, mających na celu ułatwienie uczniom ze SPE (specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) dostępu do WBL na poziomie lokalnym i unijnym.
O3: VETREALITY Zestaw narzędzi dla Nauczycieli oraz Trenerów Kształcenia i Szkolenia Zawodowego – zapewni nauczycielom i szkoleniowcom w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego zestaw nowych kompetencji cyfrowych w zakresie planowania i wdrażania mobilności uczniów ze SPE i będzie miało duży wpływ na motywowanie szkół/organizatorów kształcenia i szkolenia zawodowego oraz rodzin do podejmowania decyzji o udziale uczniów ze SPE w mobilności fizycznej.
Partnerzy
CO&SO – Florencja, Włochy (koordynator)
Reattiva – Campobasso, Włochy
Auxilium – Graz, Austria
Danmar Computers – Rzeszów, Polska
Inshea – Suresnes, Francja
Tolosako– Tolosa, Hiszpania
Cork Education and Training Board – Cork, Irlandia