Mathspeak

Mathspeak – Language teaching for Understanding and Speaking Mathematics
Numer projektu: 2018-1-UK01-KA201-048050
Czas realizacji: 01.10.2018 – 30.09.2020

Opis projektu

Projekt Mathspeak ma na celu zapewnienie uczniom mówiącym w obcym języku narzędzi, dzięki którym będą mogli lepiej wykonywać zadania matematyczne. Kiedy uczniowie uczą się matematyki w obcym języku, sam język dodaje trudności do czegoś, co jest już abstrakcyjne i nieprzejrzyste. Badania pokazują, że uczniowie nie wykonują wtedy zadań matematycznych tak skutecznie jak mogliby. Jest tak, ponieważ potrzebują słów i gramatyki, aby omówić i zrozumieć terminologię matematyczną, taką są funkcje czy operacje. Grupami docelowymi w projekcie są uczniowie szkół średnich lub późniejszej edukacji, którzy mają średni i zaawansowany poziom znajomości języka obcego.

Działania w projekcie mają na celu opracowanie następujących rezultatów:

  • Kurs Mathspeak – zawierający słownictwo i struktury językowe charakterystyczne dla książek i lekcji matematyki.
  • Kurs Mathspeak w wersji on-line – wersja kursu dostępna online, która może być wykorzystana do pracy z nauczycielem lub samodzielnie.
  • Mathspeak – podręcznik nauczyciela zawierający pomysły i wskazówki o możliwości wykorzystania kursu Mathspeak.

Strona projektu: mathspeak.erasmus.site

Partnerzy

Cherryleaf LTD – Brighton, Wielka Brytania
Idris Education Limited – Luddenden, Wielka Brytania
Danmar Computers – Rzeszów, Polska
Viva Femina – Rzeszów, Polska
Colegiul ethnic “Ioan C. Stefanescu” – Iasi, Rumunia
2nd High School of Serres – Serres, Grecja
Instituto Superiore E. Mattei – Fiorezuola d’Arda, Włochy
PGO Ruse – Ruse, Bułgaria

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.