GETUP! – Gamifikacja jako narzędzie edukacyjne dla szkół wyższych o parkach i środowisku

GETUP! – Gamification as an Educational Tool for Upper schools in Parks and environment
Numer projektu: 2020-1-ES01-KA226-SCH-096057
Czas realizacji: 01.05.2021 – 30.04.2023
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Obecny kryzys COVID-19 znacznie przyspieszył potrzebę modernizacji i transformacji cyfrowej systemów kształcenia i szkolenia w całej Europie. Wzmocnienie zdolności instytucji edukacyjnych i szkoleniowych do zapewnienia wysokiej jakości edukacji cyfrowej sprzyjającej włączeniu społecznemu stało się podstawową potrzebą.
Z drugiej strony, ochrona środowiska jest jednym z największych wyzwań naszych czasów, a wśród państw istnieje wyraźne zainteresowanie i chęć zaangażowania się w rozwój narzędzi i strategii w całej Europie.

Wśród ekspertów ds. środowiska, pedagogów i praktyków powszechnie wiadomo, że działania w zakresie edukacji ekologicznej wciąż bardzo trudno rozszerzyć na szkoły średnie II stopnia. Głównym powodem jest to, że starsi uczniowie potrzebują innego stylu komunikacji, bardziej dostosowanego do ich osobistych zainteresowań i opartego na silniejszym wykorzystaniu nowych mediów i sieci społecznych.
Park Przyrody jest obszarem, na którym prowadzona jest odpowiednia działalność gospodarcza, taka jak rolnictwo, turystyka, leśnictwo i rybołówstwo, w miejscach o dużej wrażliwości środowiskowej, których zarządzanie wymaga poszukiwania ciągłej równowagi i dynamicznej równowagi pomiędzy działalnością człowieka a zachowaniem różnorodności biologicznej, czyli stosowania na co dzień pojęcia zrównoważonego rozwoju.

Grupa docelowa projektu

Projekt GET UP! jest dedykowany uczniom i nauczycielom szkół średnich II stopnia. Dzięki GET UP! uczniowie i nauczyciele z różnych regionów Europy biorą udział w projektowaniu narzędzia edukacyjnego, jakim jest poważna gra dotycząca zarządzania parkami przyrodniczymi, aby eksperymentować z gamifikacją jako metodą edukacyjną i radzić sobie z wyzwaniami związanymi z ochroną środowiska.

Rezultaty projektu

– IO1: Raport dotyczący globalnych i lokalnych scenariuszy środowiskowych – w formie Poradnika dotyczącego globalnych i lokalnych problemów środowiskowych w regionach objętych projektem dostępnego na stronie internetowej projektu

– IO2: Lokalne obszary chronione i ochrona przyrody – Raport scenariuszowy – cyfrowy dokument dotyczący warunków ochrony przyrody i parków w regionach partnerskich

– IO3: Wykorzystanie gier w edukacji ekologicznej – wytyczne do połączenia świata cyfrowego ze światem edukacji

– IO4: Getup! Gra edukacyjna – cyfrowa gra edukacyjna na temat zarządzania parkami i ochrony przyrody

– IO5: We really Getup! Wskazówki dla uczniów, jak zostać „Ambasadorami parków i przyrody”

Strona internetowa: https://getup.erasmus.site/

Partnerzy

Partnerzy

Low Carbon Economy – Castellon, Hiszpania (koordynator)

In Europa – Modena, Włochy

Gymnazium Karola Stura – Modra, Słowacja

Danmar Computers – Rzeszów, Polska

eco&eco – Bolonia, Włochy

IES Botanic Cavanilles – Castellon, Hiszpania

Enviromental Agency of Iceland – Reykjavik, Islandia

Ente di Gestione per i Parchi e la Biodiversità Emilia Occidentale – Langhirano, Włochy

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.