ESDGs! – Cele Zrównoważonego Rozwoju w edukacji i w działaniu!

ESDGs! – Cele Zrównoważonego Rozwoju w edukacji i w działaniu!
Numer projektu: 2021-1-CZ01-KA220-HED-000031187
Czas realizacji: 01.01.2022 – 01.12.2024
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Głównym celem projektu ESDGs! jest rozszerzenie nauczania przedsiębiorczości, które realizuje aktualną problematykę w postaci celów SDGs. Doprowadzi to do wzrostu świadomości w kontekście zagadnień zrównoważonego rozwoju i przedsiębiorczości. Projekt ESDGs! koncentruje się na wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju i SDGs w nauczaniu w zakresie tworzenia nowych rozwiązań przedsiębiorczych i modeli biznesowych (w powiązaniu z krajowymi priorytetami i trendami rozwojowymi) lub w zakresie modyfikowania strategii w istniejących rozwiązaniach przedsiębiorczych i modelach biznesowych. Ten moduł edukacyjny będzie w dużym stopniu uwzględniał i wykorzystywał trendy cyfrowe oraz nowoczesne narzędzia nauczania na odległość. Wykorzystanie tych narzędzi odzwierciedla nie tylko potrzeby, które pojawiły się w związku z obecną i trwającą pandemią, ale także ogólnie rosnący trend aktywnego włączania tych narzędzi do edukacji.

Grupa docelowa projektu:

  • Główną grupą docelową, do której skierowany jest projkt, są studenci uczelni wyższych, ale także ogół społeczeństwa (osoby dorosłe), które ukończą kurs MOOC.

Rezultaty projektu:

  • R1: Biblioteka wykładów edukacyjnych i zadań praktycznych

Rezultat ten jest określany jako biblioteka wykładów edukacyjnych i zadań praktycznych i będzie zawierał kilka materiałów dydaktycznych. W ramach projektu zostaną przeanalizowane odpowiednie metody tworzenia kursów na podstawie mapowania i przeglądu literatury naukowej, a następnie zostaną stworzone materiały dydaktyczne dla uczniów. Częścią materiałów będzie podręcznik i zestaw narzędzi dla nauczycieli, które ułatwią korzystanie z materiałów, także poza partnerstwem w projekcie. Przedstawiona zostanie także propozycja innowacji programowej. W ramach tego rezultatu zostanie przeprowadzony pilotażowy kurs stacjonarny w ramach nauczania uniwersyteckiego. W ramach pilotażu zostanie zmierzony wpływ kursu na jego uczestników oraz – na podstawie badania ankietowego – ocenione zostaną informacje zwrotne. Następnie materiały dydaktyczne dla obu form kursu zostaną odpowiednio zmodyfikowane.

  • R2: Edukacja otwarta/online/cyfrowa – Massive Open Online Course

Rezultat ten będzie koncentrował się na przekształceniu materiałów dydaktycznych w formę cyfrową za pomocą innowacyjnych narzędzi odpowiednich do nauczania na odległość. Na tej podstawie zostanie stworzona platforma do nauki online, która będzie dostępna dla ogółu społeczeństwa. W ramach tego rezultatu zostanie przeprowadzony pilotaż dla kursu stacjonarnego w ramach nauczania uniwersyteckiego. W ramach pilotażu zostanie zmierzony wpływ kursu na jego uczestników, a na podstawie badania ankietowego zostanie oceniona informacja zwrotna. Następnie materiały dydaktyczne dla obu form kursu zostaną odpowiednio zmodyfikowane.

Partnerzy:

University of West Bohemia – Pilzno, Czechy (koordynator)

University of Madeira – Funchal, Portugalia

University of Zagreb –  Zagrzeb, Chorwacja

Technical University of Ostrava – Ostrawa, Czechy

Häme University of Applied Sciences – Hameenlinna, Finlandia

Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden – Amberg, Niemcy

Danmar Computers – Rzeszów, Polska

University of Extremadura – Badajoz, Hiszpania

Strona internetowa: https://esdgs.erasmus.site/

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.