Numer projektu: 2021-1-CZ01-KA220-HED-000031187
Czas realizacji: 01.01.2022 – 01.12.2024
Program pomocowy: Erasmus+
Opis projektu
Głównym celem projektu ESDGs! jest rozszerzenie nauczania przedsiębiorczości, które realizuje aktualną problematykę w postaci celów SDGs. Doprowadzi to do wzrostu świadomości w kontekście zagadnień zrównoważonego rozwoju i przedsiębiorczości. Projekt ESDGs! koncentruje się na wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju i SDGs w nauczaniu w zakresie tworzenia nowych rozwiązań przedsiębiorczych i modeli biznesowych (w powiązaniu z krajowymi priorytetami i trendami rozwojowymi) lub w zakresie modyfikowania strategii w istniejących rozwiązaniach przedsiębiorczych i modelach biznesowych. Ten moduł edukacyjny będzie w dużym stopniu uwzględniał i wykorzystywał trendy cyfrowe oraz nowoczesne narzędzia nauczania na odległość. Wykorzystanie tych narzędzi odzwierciedla nie tylko potrzeby, które pojawiły się w związku z obecną i trwającą pandemią, ale także ogólnie rosnący trend aktywnego włączania tych narzędzi do edukacji.
Grupa docelowa projektu:
- Główną grupą docelową, do której skierowany jest projkt, są studenci uczelni wyższych, ale także ogół społeczeństwa (osoby dorosłe), które ukończą kurs MOOC.
Rezultaty projektu:
- R1: Biblioteka wykładów edukacyjnych i zadań praktycznych
Rezultat ten jest określany jako biblioteka wykładów edukacyjnych i zadań praktycznych i będzie zawierał kilka materiałów dydaktycznych. W ramach projektu zostaną przeanalizowane odpowiednie metody tworzenia kursów na podstawie mapowania i przeglądu literatury naukowej, a następnie zostaną stworzone materiały dydaktyczne dla uczniów. Częścią materiałów będzie podręcznik i zestaw narzędzi dla nauczycieli, które ułatwią korzystanie z materiałów, także poza partnerstwem w projekcie. Przedstawiona zostanie także propozycja innowacji programowej. W ramach tego rezultatu zostanie przeprowadzony pilotażowy kurs stacjonarny w ramach nauczania uniwersyteckiego. W ramach pilotażu zostanie zmierzony wpływ kursu na jego uczestników oraz – na podstawie badania ankietowego – ocenione zostaną informacje zwrotne. Następnie materiały dydaktyczne dla obu form kursu zostaną odpowiednio zmodyfikowane.
- R2: Edukacja otwarta/online/cyfrowa – Massive Open Online Course
Rezultat ten będzie koncentrował się na przekształceniu materiałów dydaktycznych w formę cyfrową za pomocą innowacyjnych narzędzi odpowiednich do nauczania na odległość. Na tej podstawie zostanie stworzona platforma do nauki online, która będzie dostępna dla ogółu społeczeństwa. W ramach tego rezultatu zostanie przeprowadzony pilotaż dla kursu stacjonarnego w ramach nauczania uniwersyteckiego. W ramach pilotażu zostanie zmierzony wpływ kursu na jego uczestników, a na podstawie badania ankietowego zostanie oceniona informacja zwrotna. Następnie materiały dydaktyczne dla obu form kursu zostaną odpowiednio zmodyfikowane.
Partnerzy:
University of West Bohemia – Pilzno, Czechy (koordynator)
University of Madeira – Funchal, Portugalia
University of Zagreb – Zagrzeb, Chorwacja
Technical University of Ostrava – Ostrawa, Czechy
Häme University of Applied Sciences – Hameenlinna, Finlandia
Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden – Amberg, Niemcy
Danmar Computers – Rzeszów, Polska
University of Extremadura – Badajoz, Hiszpania