Numer projektu: 2022-1-IT02-KA220-ADU-000087842
Czas realizacji: 01.10.2022 – 31.01.2025
Program pomocowy: Erasmus+
Opis projektu
W ostatnich latach technologia wspomagająca i edukacja dorosłych rozwinęły się skokowo, zmieniając postrzeganie przez edukatorów dorosłych i instytucje budowania zdolności do radzenia sobie z przejściem na edukację cyfrową i zasoby cyfrowe. Jednym z paradygmatów mających największy wpływ na nasze codzienne życie jest adaptacja istniejących kursów przy użyciu technologii wspomagających, które mogą przezwyciężyć ograniczony dostęp uczniów z dysleksją do kursów na dużą skalę.
Pomimo wymiernych korzyści płynących z innowacyjnego podejścia do nauczania, istnieją poważne luki:
- Brak wiedzy i świadomości na temat dysleksji dorosłych;
- Brak wspólnego mechanizmu uczenia się i nauczania oraz odpowiednich standardów.
- Niewystarczająca wymiana informacji między dostawcami usług edukacyjnych dla dorosłych
- Brak narzędzi do personalizacji i ulepszania programów nauczania oraz zapewniania niezbędnych zasobów edukacyjnych, w tym cyfrowych.
Celem projektu jest:
- egzekwowanie zrozumienia, że dysleksja jest zjawiskiem powszechnym w Europie i na świecie i wymaga skoordynowanej reakcji;
- zapewnienie nauczycielom osób dorosłych kompetencji technicznych potrzebnych do nauczania w bardziej efektywny sposób;
- Zwiększenie wiedzy edukatorów w celu zidentyfikowania charakterystycznych objawów dysleksji dorosłych i zrozumienia, w jaki sposób stan ten różni się pod względem manifestacji i stopnia trudności;
- ułatwienie dorosłym z dysleksją zwiększenia pewności siebie w czytaniu i pisaniu, poprawy jakości pracy, a tym samym możliwości samodzielnego funkcjonowania i uczenia się;
- podniesienie jakości i adekwatności działań w dziedzinie dysleksji dorosłych, prowadzonych przez organizacje partnerskie; rozszerzenie ich sieci, zwiększenie ich zdolności do współpracy na poziomie ponadnarodowym, zwiększenie umiędzynarodowienia ich działań.
Grupa docelowa projektu
- Edukatorzy osób dorosłych
- Osoby dorosłe zmagające się z problemem dysleksji
Rezultaty projektu
- Rezultat 1 (WP2) ma na celu opracowanie Podręcznika na temat powszechnych objawów dysleksji i strategii naprawczych skierowanego do nauczycieli dorosłych, który zapewni ogólne zrozumienie oznak i symptomów dysleksji, jak również najbardziej efektywnych strategii naprawczych.
- Głównym celem Rezultatu 2 (WP3) jest opracowanie i dostarczenie pakietu szkoleniowego składającego się z 5 modułów wideo.
- Celem Rezultatu 3 (WP4) jest stworzenie i rozwój platformy internetowej, która będzie służyć jako przestrzeń e-learningowa.
Partnerzy
Education In Progress, Mesyna, Włochy (koordynator)
Uniwersytet Łotewski, Ryga, Łotwa
Eurospeak, Dublin, Irlandia
European Knowledge Spot, Ateny, Grecja
Asociacia Dyslexia, Ruse, Bułgaria
Danmar Computers, Rzeszów, Polska
Strona projektu: https://dygi4adu.eu/?lang=pl