DIGIGREEN – Improved Workforce to Set Transition from Manufacturing to Digital Green Fabrication

DIGIGREEN – Improved Workforce to Set Transition from Manufacturing to Digital Green Fabrication
Numer projektu: 2021-1-RO01-KA220-VET-000028028
Czas realizacji: 01.01.2022 – 31.12.2023
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Projekt DIGIGREEN będzie miał znaczący wpływ na poziom lokalny, krajowy i europejski, głównie dlatego, że będzie ukierunkowany na ciągłe zapotrzebowanie zarówno pracowników produkcyjnych, jak i rynku europejskiego na zaktualizowane kompetencje w zakresie „nowych” i „zaawansowanych” procesów.

Dostęp do technologii produkcji i treści związanych z zarządzaniem ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia firmom w całej Europie odpowiednich narzędzi do sprostania wyzwaniom, przed którymi stoją, przyczyniając się w ten sposób do realizacji europejskiej strategii globalnej, zgodnie z którą do 2020 r. przemysł ma stanowić 20% PKB UE. Projekt zapewnia, że rozwój umiejętności odbywa się na poziomie europejskim, z ponadnarodowym zakresem, a następnie przenoszony jest na poziom krajowy, poprzez stworzenie europejskiej platformy e-learningowej do mikrolearningu i webinariów, skierowanej zarówno do białych, jak i niebieskich pracowników produkcyjnych i obejmującej treści techniczne i menedżerskie z przydzielonymi punktami EVCET.  Po rozpoznaniu powyższych potrzeb stworzona zostanie międzynarodowa platforma e-learningowa  (w 4 językach: angielskim, portugalskim, rumuńskim i słoweńskim), dzięki czemu może być ona w dużej mierze wykorzystywana przez różne kraje. Oczekuje się, że wyniki całego projektu pozwolą na osiągnięcie celu Unii Europejskiej, jakim jest przywrócenie przemysłu wytwórczego, a także celów programu Erasmus + promujących przejrzystość, uczenie się przez całe życie, poprawę integracji cyfrowej w e-learningu oraz otwarty dostęp do zasobów edukacyjnych poprzez dzielenie się najlepszymi praktykami.

Grupa docelowa projektu

– VET KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE-: Przyczynianie się do innowacji w kształceniu i szkoleniu zawodowym, zwiększanie elastyczności i  możliwości w kształceniu i szkoleniu zawodowym

Rezultaty projektu

Stworzenie silnego wsparcia dla sektorów przemysłowych w procesie przejścia od tradycyjnej produkcji do cyfrowej i ekologicznej produkcji ich systemów produkcyjnych.

– Stworzenie innowacyjnego systemu szkoleń, który jest w stanie zaoferować w tym samym czasie: umiejętności cyfrowe, kompetencje w zakresie przejścia na produkcję cyfrową oraz kompetencje w zakresie przejścia na produkcję niskoemisyjną i oznakowanie ekologiczne.

– Stworzenie silnej odpowiedzi na europejskie wysiłki w zakresie rozwoju edukacji cyfrowej w celu poprawy rzeczywistych warunków uczenia się (potrzeba krótkoterminowych sesji szkoleniowych) poprzez promowanie poprawy integracji cyfrowej w e-learningu i otwartego dostępu do zasobów edukacyjnych poprzez dzielenie się najlepszymi praktykami.

– Zaprojektowanie, opracowanie i wdrożenie europejskiej wirtualnej platformy edukacyjnej dla sektora produkcyjnego skierowanej do „nowych” i „zaawansowanych” treści zintegrowanych z większą różnorodnością innowacyjnych praktyk edukacyjnych; silne narzędzie cyfrowe do nauczania i uczenia się we współpracy z nowo opracowanymi metodologiami w celu wdrożenia kombinacji mikrokursów i webinariów jako sposobu uczenia się.

– Umożliwienie ICT zwiększenia elastyczności możliwości kształcenia i szkolenia zawodowego oraz wspieranie strategicznego wykorzystania i dostępu do zasobów edukacyjnych na różnych poziomach, co oznacza wspieranie nowych cyfrowych możliwości uczenia się w dostępny, innowacyjny i elastyczny sposób – Poprawa wysokiego poziomu rozwoju umiejętności cyfrowych i przekrojowych dla nauczycieli („white collars”) i stażystów, zatrudnionych lub nie („blue collars”) w perspektywie całego życia

– Zapewnienie wysokiej przejrzystości kompetencji dla sektora produkcyjnego, poprzez opisanie efektów uczenia się dla każdego mikrolearningu i webinariów.

– Zaangażowanie poszczególnych zainteresowanych stron tworzeniem i dostarczaniem praktyk edukacyjnych, dzięki czemu e-learning lepiej reaguje na nowe wyzwania w sektorze;

– wzmacnianie technicznej i kooperacyjnej możliwości partnerów w zakresie dostarczania modułów szkoleniowych online i pracy w międzynarodowym zespole, a tym samym dzielenie się najlepszymi praktykami.

Partnerzy

University of Craiova, Craiova, Rumunia

European Federation For Welding Joining And Cutting, Bruksela, Belgia

Universidade de Lisboa,Lizbona,  Portugalia

Univerza V Ljubljani,Ljubljana, Slowenia

Asociata De Sudura din Romania, Timisoara, Rumunia

Danmar Computers SP Zoo,Rzeszów, Polska

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.