A.M.O.R. Advanced Measurements of Responses to the Challenges of Social Skills development in a digital era

A.M.O.R. Advanced Measurements of Responses to the Challenges of Social Skills development in a digital era
Numer projektu: 2022-2-DE04-KA220-YOU-000098221
Czas realizacji: 01.06.2023 – 25.04.2025
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

W obliczu kryzysu związanego z COVID-19 i wyzwań stojących przed instytucjami edukacyjnymi, cały sektor edukacji potrzebuje krótkoterminowych rozwiązań, które można wykorzystać w odpowiedzi na ten i możliwe przyszłe kryzysy.

Projekt A.M.O.R. (Advanced Measurements of Responses to the Challenges of Social Skills Development in the Digital Era) stanowi odpowiedź na to zapotrzebowanie.

Działania projektu koncentrują się na opracowaniu rozwiązań ukierunkowanych na lukę w umiejętnościach społecznych i przepaść cyfrową,szczególnie uwidocznioną przez pandemię Covid-19, dla osób niepełnosprawnych i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, którzy byli powszechnie wykluczeni z rozwiązań cyfrowych i niecyfrowych opracowanych w ostatnich miesiącach, głównie ze względu na ich niedostępność i brak ich włączenia.

Dzięki realizacji projektu A.M.O.R. nauczyciele, specjaliści i pracownicy socjalni będą mogli pomóc młodym ludziom, zwłaszcza tym niepełnosprawnym i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przezwyciężyć postrzegany lub rzeczywisty brak kontroli nad ich sytuacją oraz wzmocnić aktywne uczestnictwo społeczne i zwalczać obecne negatywne trendy wykluczenia.

Partnerstwo A.M.O.R. chce zapewnić  innowacyjne i praktyczne rozwiązania pedagogiczne w zakresie integracyjnej cyfryzacji młodzieży i pracy socjalnej w warunkach nieformalnych i formalnych.

Grupa docelowa projektu

  • Podstawowa grupa docelowa (TG1)

Młodzież i pracownicy socjalni, a także inni edukatorzy w dziedzinie pracy z młodzieżą, np. nauczyciele, trenerzy, instruktorzy.

  • Wtórna grupa docelowa (TG2)

Młodzież z niepełnosprawnością fizyczną i umysłową i/lub SPE w Europie stojąca w obliczu wyzwań związanych z pandemią Covid-19.

Rezultaty projektu

  • R1: A.M.O.R. Katalog Dobrych Praktyk– Oddzielny dokument dostępny publicznie i szczególnie polecany młodzieży i pracownikom socjalnym, a także innym pracownikom zajmującym się edukacją.Będzie się składał z dobrze zorganizowanych narzędzi, działań i praktyk ze wszystkich krajów partnerskich i zakończy się sekcją „wyciągniętych wniosków” analizującą różne potrzeby, np. umiejętności zaangażowanych osób, metodologię, integracyjne podejście do osób niepełnosprawnych.
  • R2: A.M.O.R. Podręcznik Cyfrowy – Innowacyjny podręcznik cyfrowy projektu A.M.O.R. to oddzielna publikacja z wieloma rozdziałami przeznaczonymi do realizacji różnych celów, który można łatwo rozszerzyć po zakończeniu projektu (wersje lokalne). Będzie on ogólnodostępny i szczególnie polecany pracownikom oświatowym oraz uczniom niepełnosprawnym i bez niepełnosprawności.

Partnerzy

IB-Internationaler Bund – IB Mitte gGmbH für Bildung und

Soziale Dienste Niederlassung Sachsen– Chemnitz , Niemcy (koordynator)

MCC- Celjski Mladinski Center,Javni Zavod za Mladinsko Kulturo,Izobrazevanje,Informiranje in Sport–Celje , Słowenia

TFN-Sdruzhenie Badeshteto Sega – Sofia, Bułgaria

Calasanz-Calasanz Santurtzi S.L.– Santurtzi, Hiszpania

Danmar Computers– Rzeszów,Polska

AEVA-Associaco Para a Educacao e Valorizacao da Regiao de Aveiro-Aveiro,Portugalia

Yes Forum- YesForum Ewiv- Youth and European Social Work Forum-Stuttgart, Niemcy

Strona Internetowa: https://amor.erasmus.site/

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.