Numer projektu: 2020-1-BG01-KA202-079089
Czas realizacji: 01.10.2020 – 30.09.2022
Opis projektu
Rolnictwa, leśnictwo i obszary wiejskie – są to 3 obszary, których w szczególności dotyczy projekt B-LAND.
Ale o czym konkretnie jest projekt?
Głównym celem projektu B-LAND jest wsparcie nauczycieli kształcenia i szkolenia zawodowego nisko wykwalifikowanych osób dorosłych, aby Ci drudzy stali się przedsiębiorcami odnoszącymi sukcesy, koncentrującymi się na rozwoju małych przedsiębiorstw. Partnerstwo ma na celu zwiększenie kompetencji zawodowych nauczycieli / trenerów przedsiębiorczości poprzez innowacyjną pedagogikę i podejście do nauczania z wykorzystaniem interaktywnej i innowacyjnej aplikacji mobilnej dla sektora rolnictwa, leśnictwa i obszarów wiejskich.
Następujące rezultaty zostaną utworzone i wdrożone do końca trwania projektu:
- Ramy kompetencji dla uczenia się przedsiębiorczości w kontekście obszarów wiejskich
- Struktura kursu szkoleniowego i opracowanie materiałów dla 5 modułów szkoleniowych
- Wielojęzyczna aplikacja – MOBILNA KLASA – narzędzie cyfrowe
- Przewodnik dobrych praktyk szkoleń z zakresu przedsiębiorczości i rozwoju osobistego na obszarach wiejskich
Główny rezultat tego projektu to wielojęzyczna aplikacja MOBILNA KLASA podzielona na 5 krótkich modułów szkoleniowych stworzona na potrzeby innowacyjnego kształcenia i szkolenia zawodowego, i która zawiera najważniejsze tematy dotyczące edukacji w zakresie przedsiębiorczości: modelowanie biznesu, myślenie projektowe, planowanie biznesowe i wykorzystanie narzędzi TIK. Ponadto, rezultat ten opiera się na podejściu pedagogicznym, czyli sposobie w jaki nauczyciele mogą rozwijać swoje umiejętności dostarczania spersonalizowanego doświadczenia edukacyjnego i przyczyniać się do bardziej angażującej oraz przydatnej nauki młodych dorosłych z obszarów wiejskich.
Co więcej, podejście w ramach projektu B-LAND okaże się istotne dla zapewnienia motywacji i zaangażowania w doskonalenie umiejętności uczenia się dorosłych. To innowacyjne podejście do e-learningu zostanie uzupełnione PRZEWODNIKIEM DOBRYCH PRAKTYK – praktyk doświadczonych nauczycieli / szkoleniowców kształcenia i szkolenia zawodowego oraz edukacji formalnej, dostarczając wskazówek, jak wyposażyć uczących się w wiedzę i umiejętności istotne dla przedsiębiorczości i rozwoju osobistego.
Strona projektu: http://b-land.eu/
Partnerzy
Koordynator – University of Forestry (Bułgaria)
University of Thessaly (Grecja)
Valencia INNO HUB (Hiszpania)
LOGICA (Bułgaria)
Biognosis (Grecja)
Stowarzyszenie ARID (Polska)
Danmar Computers (Polska)