Numer projektu: 2019-1-DE02-KA204-006258
Czas realizacji: 01.11.2019 – 31.10.2021
Program pomocowy: Erasmus+
Opis projektu
Celem projektu jest wspieranie rozwoju zawodowego trenerów i nauczycieli w celu rozwijania ich umiejętności cyfrowych na potrzeby nauczania. Projekt zakłada zwiększenie świadomości w zakresie konieczności praktykowania cyfrowej pedagogiki w klasach. Główną grupą docelową projektu są trenerzy, zwłaszcza o niskim poziomie umiejętności cyfrowych, uczący języków, zwłaszcza migrantów. Jednak projekt skierowany jest również do instytucji dydaktycznych i szkoleniowych.
Projekt Shaping Digital Classes jest zgodny z założeniami europejskich ram pt. DigComEdu, w zakresie oceny profesjonalnych kompetencji cyfrowych edukatorów. Partnerzy projektu będą pracować wokół czterech z sześciu obszarów opisanych we wspomnianych ramach, a mianowicie:
- Zasoby cyfrowe
- Nauczanie i uczenie się
- Ocenianie
- Motywowanie uczniów
W projekcie powstanie internetowa platforma edukacyjna, z kursami w formie samouczków wideo, alternatywa dla tradycyjnych treści tekstowych.
Dokładnie rzecz ujmując, następujące rezultaty zostaną utworzone i wdrożone do końca trwania projektu:
- Desk research w zakresie umiejętności cyfrowych nauczycieli języków obcych.
- Trzy kursy w zakresie umiejętności cyfrowych dla nauczycieli języków obcych.
- Samouczki – cyfrowa reprezentacja treści szkoleniowych.
- Internetowa platforma edukacyjna.
Wszystkie opracowane rezultaty będą dostępne na stronie internetowej projektu.
Strona projektu: http://shapingdigitalclasses.eu/
Platforma do nauki online: https://lms.shapingdigitalclasses.eu/
Partnerzy
Koordynator – Iberika Education Group (Niemcy)
Active Citizens Partnership (Grecja)
Dacorum Council for Voluntary Service (Wlk.Brytania)
Instituto de Enseñanzas a Distancia de Andalucía (Hiszpania)
Danmar Computers Sp. z o.o. (Polska)