Numer projektu: 2018-1-TR01-KA203-059739
Czas realizacji: 01-09-2018 – 31-08-2021
Opis projektu
Technologie Szybkiego Prototypowania (RP) oferują znaczące możliwości wykrywania błędów na etapie projektowania i produkcji. W rezultacie przyczynia się to do wyeliminowania nieodwracalnych błędów w późniejszych etapach procesu, które mogą prowadzić do wycofania produktu.
Po zintegrowaniu RP z procesem projektowania i produkcji, prawdopodobieństwo zmiany projektu po wyprodukowaniu produktu jest zmniejszone. Możliwe jest obejrzenie prototypu produktu przed produkcją końcową i zidentyfikowanie ewentualnych wad. Faktem jest, że wraz z rozwojem technologii RP, kontrole produktów w fazie projektowania stały się bardziej efektywne, co doprowadziło do obniżenia kosztów produktu. Świadczy to o wydajności produkcji.
Włączenie metod szybkiego prototypowania (skanowanie 3D, modelowanie i drukowanie) do procesów projektowania i produkcji jest jedną z najważniejszych technologii produkcji nowego wieku. Dlatego też Rapid Prototyping powinien być pod tym względem postrzegany jako integralna część edukacji inżynierskiej.
W tym projekcie, naszym celem jest rozwój i transfer rozwoju w dziedzinie RP do edukacji inżynierskiej w najbliższej przyszłości wraz z silnym konsorcjum.
Główne cele projektu to:
- Ustanowienie wspólnego programu nauczania między wydziałami inżynierskimi krajów UE dla technologii RP, które zaczęły odgrywać ważną rolę w edukacji inżynierskiej.
- Przyczynienie się do standaryzacji programów nauczania i treści lekcji, co wyeliminowałoby różnice między krajami w edukacji inżynierskiej.
- Promowanie innowacyjnych wdrożeń w edukacji inżynieryjnej na skalę międzynarodową.
- Promowanie włączenia wyników przemysłu 4.0 do edukacji inżynieryjnej na skalę międzynarodową.
- Umożliwienie opracowania odpowiedniego programu nauczania i materiałów edukacyjnych dla studentów, aby mogli oni odbyć szkolenie, które pozwoliłoby im na tworzenie modeli z wykorzystaniem szybkiego prototypowania.
W ramach tego projektu, aby osiągnąć cele, organizowane będą szkoły letnie/zimowe, warsztaty i seminaria szkoleniowe.
Do kogo skierowany jest projekt?
Docelowym sektorem projektu są wydziały inżynieryjne zapewniające kształcenie w RP lub w dziedzinach podobnych. Natomiast, grupą docelową są członkowie akademiccy, studenci i pracownicy wydziałów inżynierskich zapewniających edukację RP.
Strona projektu: w trakcie realizacji
Partnerzy
GAZI UNIVERSITESI (Turcja) – koordynator projektu
Danmar Computers Sp. z o.o. (Polska)
UNIVERSITATEA POLITEHNICA DIN BUCURESTI (Rumunia)
MACDAC ENGINEERING CONSULTANCY BUREAU LTD – MECB (Malta)
GODESK S.R.L. (Włochy)
Akademisyenler Birliği Derneği (Turcja)
Evropská rozvojová agentura, s.r.o. (Czechy)
SC Ludor Engineering SRL (Rumunia)
BOR YAZILIM SAN. TIC. A.S (Turcja)