Opis projektu
Znajomość języków obcych w edukacji szkolnej jest istotnym aspektem rozwoju uczniów, na który zwraca się coraz większą uwagę. Zgodnie z doświadczeniem szkół, które zdecydowały się na wdrożenie ogólnoszkolnej polityki wielojęzyczności, wprowadzanie zmian w tym kierunku jest łatwiejsze, kiedy wszystkie zaangażowane osoby (nauczyciele, osoby decyzyjne, rodzice) wspierają się nawzajem.
Głównym celem projektu Plur>E było wdrożenie ogólnoszkolnej polityki wielojęzyczności w szkołach biorących udział w projekcie. Ponadto, polityka ta została osadzona w kontekście międzynarodowym, stawiając tym samym na współpracę pomiędzy wieloma jednostkami dydaktycznymi.
W ramach projektu zostały opracowane raporty z wdrożeń prototypowej polityki wielojęzyczności, oraz oceny z tych wdrożeń wraz z dogłębną analizą podejścia uczniów oraz ich doświadczeń z zajęć wielojęzycznych. Bazując na zgromadzonych informacjach, partnerstwo opublikowało zestaw rekomendacji dla osób decyzyjnych związanych z rozwojem szkół. Ponadto w ramach projektu został stworzony zestaw modułów online, dzięki któremu nauczyciele i uczniowie mają możliwość wymiany doświadczeń i informacji związanych z wielojęzycznością w szkole.
Strona projektu: plur-e.eu
Partnerzy
Institute of Technology Tralee – Tralee, Irlandia (koordynator)
Technische Universitaet Darmstadt – Darmstadt, Niemcy
University of Turku – Turku, Finlandia
HLW Rankweil – Rankweil, Austria
Danmar Computers – Rzeszów, Polska
Ardscoil Rís – Limerick, Irlandia
Heinrich-Heine-Gymnasium – Kolonia, Niemcy
Esenler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi – Istambuł, Turcja
Fachoberschule für Tourismus und Biotechnologie – Meran, Włochy
Klassisches, Sprachen-und Kunstgymnasium mit Landesschwerpunkt Musik „Walther von der Vogelweide” – Bolzano, Włochy
Gymnasien Meran – Meran, Włochy