Autonomiczny Pakiet Przedszkolnej Edukacji Językowej – APPLE
Numer projektu: 230076-CP-1-2006-1-DE-GRUNDTVIG-G1
Czas realizacji: 10.2005 – 09.2007
Opis projektu
Celem projektu było promowanie nauki języka angielskiego i francuskiego wśród dzieci w wieku przedszkolnym w sześciu krajach: Polsce, Estonii, Bułgarii, Rumunii, Turcji i Grecji oraz informowanie rodziców o korzyściach płynących z wczesnej nauki języka obcego. Projekt wspierał przyswajanie przez dzieci umiejętności słuchania, odpowiadania oraz mówienia w dwóch językach obcych poprzez innowacyjne, oparte na ICT (wykorzystujące multimedia oraz technologie animacji klasycznej, 3D i wideo), wykorzystanie tradycyjnej metody kształcenia poprzez prace ręczne, gry, zabawy i piosenki.
Przygotowano sześć wersji DVD, zaprojektowanych specjalnie do wykorzystania w domu bądź w przedszkolach. W projekcie uwzględnione zostały potrzeby rozwojowe dzieci, a nacisk położony został na osiągnięcie równowagi pomiędzy czasem spędzonym przy komputerze i czasem spędzonym na tworzeniu zabawek. Opracowane zostały również materiały drukowane mające na celu wsparcie i pomoc dla rodziców i nauczycieli. W ramach realizacji projektu powstała strona internetowa w ośmiu wersjach językowych oraz forum do komunikowania się rodziców i nauczycieli. Więcej informacji znajduje się na stronie projektu: www.appleproject.eu (strona projektu nie jest już dostępna).
Partnerzy
Meandros Ltd. – Ateny, Grecja (koordynator)
Danmar Computers – Rzeszów, Polska
Dia Sport Association – Sofia, Bułgaria
Hayal Cocuk Evi – Istambuł, Turcja
Langley First School – Whitley Bay, Wielka Brytania
Libatse Lasteaed – Parnumaa, Estonia
Scoala cu Clasele I – VIII Horlesti Rediu – Iasi, Rumunia
Społeczna Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości – Łódź, Polska
Supeuropa – Colmar, Francja