DYGI4ADU– Enhancing Digital tools for an Inclusive Dyslexia Adult Education

DYGI4ADU– Enhancing Digital tools for an Inclusive Dyslexia Adult Education
Numer projektu: 2022-1-IT02-KA220-ADU-000087842
Czas realizacji: 01.10.2022 – 31.01.2025
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

W ostatnich latach technologia wspomagająca i edukacja dorosłych rozwinęły się skokowo, zmieniając postrzeganie przez edukatorów dorosłych i instytucje budowania zdolności do radzenia sobie z przejściem na edukację cyfrową i zasoby cyfrowe. Jednym z paradygmatów mających największy wpływ na nasze codzienne życie jest adaptacja istniejących kursów przy użyciu technologii wspomagających, które mogą przezwyciężyć ograniczony dostęp uczniów z dysleksją do kursów na dużą skalę.

Pomimo wymiernych korzyści płynących z innowacyjnego podejścia do nauczania, istnieją poważne luki:

  • Brak wiedzy i świadomości na temat dysleksji dorosłych;
  • Brak wspólnego mechanizmu uczenia się i nauczania oraz odpowiednich standardów.
  • Niewystarczająca wymiana informacji między dostawcami usług edukacyjnych dla dorosłych
  • Brak narzędzi do personalizacji i ulepszania programów nauczania oraz zapewniania niezbędnych zasobów edukacyjnych, w tym cyfrowych.

Celem projektu jest:

  • egzekwowanie zrozumienia, że dysleksja jest zjawiskiem powszechnym w Europie i na świecie i wymaga skoordynowanej reakcji;
  • zapewnienie nauczycielom osób dorosłych kompetencji technicznych potrzebnych do nauczania w bardziej efektywny sposób;
  • Zwiększenie wiedzy edukatorów w celu zidentyfikowania charakterystycznych objawów dysleksji dorosłych i zrozumienia, w jaki sposób stan ten różni się pod względem manifestacji i stopnia trudności;
  • ułatwienie dorosłym z dysleksją zwiększenia pewności siebie w czytaniu i pisaniu, poprawy jakości pracy, a tym samym możliwości samodzielnego funkcjonowania i uczenia się;
  • podniesienie jakości i adekwatności działań w dziedzinie dysleksji dorosłych, prowadzonych przez organizacje partnerskie; rozszerzenie ich sieci, zwiększenie ich zdolności do współpracy na poziomie ponadnarodowym, zwiększenie umiędzynarodowienia ich działań.

Grupa docelowa projektu

  • Edukatorzy osób dorosłych
  • Osoby dorosłe zmagające się z problemem dysleksji

Rezultaty projektu

  • Rezultat 1 (WP2) ma na celu opracowanie Podręcznika na temat powszechnych objawów dysleksji i strategii naprawczych skierowanego do nauczycieli dorosłych, który zapewni ogólne zrozumienie oznak i symptomów dysleksji, jak również najbardziej efektywnych strategii naprawczych.
  • Głównym celem Rezultatu 2 (WP3) jest opracowanie i dostarczenie pakietu szkoleniowego składającego się z 5 modułów wideo.
  • Celem Rezultatu 3 (WP4) jest stworzenie i rozwój platformy internetowej, która będzie służyć jako przestrzeń e-learningowa.

Partnerzy

Education In Progress, Mesyna, Włochy (koordynator)

Uniwersytet Łotewski, Ryga, Łotwa

Eurospeak, Dublin, Irlandia

European Knowledge Spot, Ateny, Grecja

Asociacia Dyslexia, Ruse, Bułgaria

Danmar Computers, Rzeszów, Polska

Strona projektu: https://dygi4adu.eu/?lang=pl

This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.