Numer projektu: 2021-11-SE01-KA220-ADU-EAA1272E
Czas realizacji: 01.11.2021 – 01.11.2023
Program pomocowy: Erasmus+
Opis projektu
Projekt Digital Storytelling on Sharing Economy, w skrócie DISSE, ma na celu ponowne rozważenie koncepcji „własności” i „dzielenia się” w całej Europie. Nasze społeczeństwo stoi w obliczu szybkich i napędzanych technologią zmian. Nowe technologie znajdują się we wszystkich naszych środowiskach życia, a rozwój platform internetowych sprawił, że dzielenie się jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. W całej Europie pojawiło się wiele nowych modeli biznesowych związanych ze współdzieleniem, a dzielenie się i wymiana stały się rynkiem wartym miliardy euro. Jako czynnik ekonomiczny, ekonomia współdzielenia będzie prawdopodobnie zyskiwać na znaczeniu w ciągu najbliższych kilku lat. Dlatego też ta stosunkowo niedawno wprowadzona ekonomia współdzielenia powinna znaleźć się na liście tematów szkolnych. Uczniowie muszą mieć realistyczne spojrzenie na gospodarkę współdzielenia i wszystkie jej aspekty oraz liczne oblicza.
Grupa docelowa projektu:
Głównymi grupami docelowymi projektu DISSE są:
- Nauczyciele szkolni, nauczyciele-studenci i trenerzy nauczycieli, których profile zawodowe zostaną podniesione i wzmocnione poprzez ich zaangażowanie w rozwój innowacyjnych materiałów i metod nauczania.
- Dorośli słuchacze jako beneficjenci nauczycieli stosujących nowe metody nauczania i rozwijających takie umiejętności, jak współpraca, kreatywność, krytyczne myślenie i otwartość na nowe pomysły.
- Instytucje doskonalenia nauczycieli, ministerstwa edukacji, regionalne władze szkolne jako interesariusze, którzy wykorzystają rezultaty projektu. Wszystkie grupy docelowe odniosą korzyści z naszej współpracy ponadnarodowej dzięki rezultatom projektu oraz TPM i LTTA.
Rezultaty projektu:
Projekt DISSE będzie generował wyniki zgodnie z czterema głównymi fazami projektu oraz dwoma przekrojowymi produktami intelektualnymi, których rozwój będzie kontynuowany zgodnie z tymi fazami. Te cztery fazy są nazwane: Fundamenty, Kompetencje, Wykorzystanie i Eksploatacja.
Pierwsza faza dotyczy głównie przygotowania podstaw koncepcyjnych i metodologicznych projektu oraz dyskursywnego tworzenia ram koncepcyjnych, a także budowania i intensyfikacji sieci współpracy. Druga faza dotyczy głównie budowania kompetencji w grupie docelowej i wokół niej, personelu projektu oraz bliższej sieci. Trzecia faza koncentruje się na testowaniu i stosowaniu ram DISSE podczas warsztatów w klasach. Czwarta faza koncentruje się na szeroko zakrojonych działaniach eksploatacyjnych.
Dwa produkty intelektualne są nazwane:
- Najlepsze praktyki w zakresie dzielenia się opowieściami
- Pracownie cyfrowego opowiadania historii
Partnerzy:
Wise Academy – Szwecja – (koordynator)
Archivio della Memoria – Włochy
European Learning Centre – Hiszpania
LIMERICK INSTITUTE OF TECHNOLOGY – Irlandia
SBTC DANISMANLIK – Turcja
Associazione Progetto Mediterranea – Włochy
DANMAR COMPUTERS SP ZOO – Polska