S4S – The School 4 The Schools: An Effective Leadership in Challenging Times

S4S – The School 4 The Schools: An Effective Leadership in Challenging Times
Numer projektu: 2022-1-IT02-KA220-SCH-000089769
Czas realizacji: 01.11.2022 – 30.04.2025 (30 miesiące trwania)
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Szkoła dla Szkół to projekt oparty na idei rozwoju transferowalnych kompetencji w zakresie przywództwa edukacyjnego. Celami projektu są:

  • Uczynienie nauczycieli kompetentnymi do efektywnego funkcjonowania i zarządzania oraz pozytywnego wpływania na swoich uczniów, wzięcia odpowiedzialności za udział w podejmowaniu decyzji związanych z kwestiami instytucjonalnymi;
  • Zachęcanie nauczycieli do samokontroli uczniów i rozwoju edukacyjnego;
  • Prowadzenie nauczycieli w celu promowania w uczniach i pracownikach oświaty umiejętności skutecznego reagowania na różnice między uczniami poprzez promowanie zaawansowanego zrozumienia rozwoju człowieka; oczekiwanie i szanowanie różnorodności wśród osób w środowiskach edukacyjnych; promowanie zrozumienia i szacunku dla wszystkich członków społeczności edukacyjnej; pomaganie uczniom, interesariuszom i kolegom w rozwijaniu globalnej perspektywy;
  • Zapewnienie mentoringu dla studentów i współpracowników.

Grupa docelowa

  • Nauczyciele szkół średnich
  • Uczniowie w wieku 14-19 lat
  • Nauczyciele szkół podstawowych i średnich, dyrektorzy i ogólnie pracownicy szkół
  • Nauczyciele VET i uczniowie z niewielkimi możliwościami

Rezultaty projektu:

Głównymi rezultatami projektu będzie stworzenie:

Program szkolenia dla nauczycieli szkół w zakresie przywództwa edukacyjnego:

Program szkolenia dla nauczycieli szkół, skupia się na zwiększeniu umiejętności nauczycieli szkolnych w zakresie przywództwa (edukacyjnego) i skutecznych metod potrzebnych do przezwyciężenia zarówno codziennych, jak i nieoczekiwanych sytuacji krytycznych, które mogą pojawić się w ich klasach lub poza nimi. Propozycja programu ma na celu określenie optymalnych metodologii i ścieżek szkoleniowych, które łączą główne potrzeby nauczycieli.

Kurs nauczania mieszanego z przywództwa dla nauczycieli:

Rezultatem jest kurs blended (nauczanie mieszane), który skierowany jest do nauczycieli szkół średnich, aby ponownie przemyśleć proces edukacji po pandemii z perspektywy przywództwa. Celem kursu będzie wyposażenie nauczycieli szkół średnich w umiejętności przywódcze w celu przejścia nauczycieli i uczniów z procesu edukacyjnego podczas pandemii do szkoły twarzą w twarz, dostosowanej do nowych potrzeb edukacyjnych uczniów. Kurs będzie zorganizowany w modułach, z każdym modułem ukierunkowanym na konkretny efekt uczenia się.

Edukacja przywódcza dla nauczycieli, przestrzeń online:

Techniczne opracowanie interaktywnej, dostosowanej do potrzeb e-learningu S4S przestrzeni internetowej, zaprojektowanej tak, aby nauczyciele (bezpośrednia grupa docelowa) mogli łatwo, intuicyjnie i „społecznie” korzystać ze szkolenia blended.

Zbiór dobrych praktyk online:

Internetowy Zbiór Dobrych Praktyk (e-podręcznik odczytywany z urządzenia mobilnego z bezpieczną, powszechnie czytelną czcionką, 80 stron) będący efektem działania przeprowadzonego podczas szkolenia.

Partnerzy

Fo.Ri.Um (Włochy – kordynator)

Istituto Tecnico Statale CARLO CATTANEO (Włochy)

UNIVERSITATEA DIN PITESTI  (Rumunia)

Danmar Computers (Polska)

Colegiul Economic „Maria Teiuleanu- (Rumunia)

STIFTELSEN KURSVERKSAMHETEN VID UAUNIVERSITET – (Szwecja)

ITC – Innovation Training Center – (Hiszpania)

MODEL HIGH SCHOOL OF MYTILENE OF THE UNIVERSITY OF THE AEGEAN – (Grecja)

32 SU s izuchavane na chuzhdi ezici „Sv.Kliment Ohridski – (Bułgaria)

Strona internetowa: https://s4s.erasmus.site/pl/

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.