R-Value – Promoting R-Valuation of second-hand usE

R-Value – Promoting R-Valuation of second-hand usE
Numer projektu: 2022-1-ES01-KA220-SCH-000087944
Czas realizacji: 01.12.2022 – 30.11.2024
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Projekt Rvalue ma na celu między innymi wprowadzenie do programów szkolnych pojęcia zrównoważonego rozwoju środowiska i uczynienie go filarem edukacji, co z kolei będzie miało bezpośredni pozytywny wpływ na środowisko. Zwiększy również świadomość na temat zrównoważonego rozwoju środowiska u uczniów, począwszy od wczesnych etapów edukacji oraz zmniejszy lukę pomiędzy nabytą wiedzą a działaniami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju w młodej populacji.

Grupa docelowa projektu

  • Uczniowie i nauczyciele szkół podstawowych i gimanzjalnych
  • Rodzice oraz liderzy społeczności lokalnej

Rezultaty projektu

  • R1: R – Value Methodological eBook – będzie zawierał przegląd literatury, analizę i ocenę istniejących krajowych przykładów uczenia się i nauczania, jak kształcić dla celów zrównoważonego rozwoju (środowiskowych), (SDGs)
  • R2: R – Podręcznik wartości – elastyczny i dający się dostosować do różnych krajów i kontekstów program nauczania, który nakreśla, co stanowi pryncypialną praktykę w nauczaniu szerokiego zakresu tematów związanych z rozwojem zrównoważonym w kontekście szkół
  • R3: R – Value Toolkit – Zestaw innowacyjnych i możliwych do dostosowania do indywidualnych potrzeb zasobów i narzędzi, które umożliwią praktykom w różnych krajach, kontekstach i na różnych poziomach kwalifikacji opracowanie własnych materiałów dydaktycznych dla skutecznej realizacji celów projektu. Zestaw narzędzi będzie dostępny online i będzie dawał możliwość pobrania i wydrukowania tylko w razie potrzeby.

Partnerzy

European Learning Centre – Ubrike, Hiszpania (koordynator)

Archivio della Memoria – Rzym, Włochy

Danmar Computers – Rzeszów, Polska

ProEduca – Czeskie Budziejowice, Czechy

CSI – Nikozja, Cypr

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.