ACCESS – Acquisition of Circular Behaviour in Elementary Schools

ACCESS – Acquisition of Circular Behaviour in Elementary Schools
Numer projektu: 2022-1-CZ01-KA220-SCH-000088191
Czas realizacji: 01.11.2022 – 31.10.2024
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Edukacja ma kluczowe znaczenie dla kształtowania sposobu, w jaki sprostamy wyzwaniom związanym ze zmianami klimatu.
Nasza odpowiedź na zmiany klimatu wymaga dziś dwóch rzeczy:
– Zmniejszenia emisji i ustabilizowania stężenia gazów cieplarnianych w atmosferze (co nazywamy zmianą klimatu) – /łagodzenie skutków/;
– Przystosowania się do obecnego i przewidywanego klimatu /adaptacji/.
Aby to zrobić, potrzebujemy szeregu narzędzi – regulacji politycznych, zachęt ekonomicznych i technologii – ale one będą skuteczne tylko wtedy, gdy ludzie zrozumieją, czym jest zmiana klimatu i jak z nią walczyć. Musimy więc zmienić sposób myślenia i działania ludzi, aby zmienić mentalność, a nie klimat, a edukacja jest niezbędna, aby dokonać potrzebnej radykalnej zmiany.

Głównym celem projektu ACCESS jest dostarczenie wskazówek dla tych, którzy chcą dowiedzieć się, jak włączyć zmiany klimatyczne i zachowania cyrkularne do formalnych i nieformalnych programów szkolnych.

Projekt ACCESS ma na celu osiągnięcie następujących celów:

– opracowanie programu mikro szkolenia dotyczącego nauczania zachowań cyrkularnych;

– opracowanie koncepcji mikro certyfikacji dla oceny zachowań cyrkularnych;

– dostarczenie pakietu narzędzi dla nauczycieli w szkołach;

– zapewnienie łatwo dostępnego środowiska nauczania – platformy – dla użytkowników – nauczycieli, profesjonalistów, studentów i społeczeństwa.

Grupa docelowa projektu

  • Nauczyciele, trenerzy, dyrektorzy i administratorzy, twórcy programów nauczania i planiści edukacyjni
  • Studenci i ogólnie młodzież

Rezultaty projektu

  • Mikro lekcje na temat zachowań cyrkularnych: uczenie się oparte na mikro kształceniu w celu rozwijania zachowań cyrkularnych
  • Mikro certyfikat zachowań cyrkularnych: mikro certyfikat uzyskanie zachowań cyrkularnych
  • Pakiet narzędzi dla nauczycieli: przewodnik do wdrożenia i wykorzystania mikro lekcji dotyczących zachowań cyrkulacyjnych
  • Forum szkoleniowe w zakresie zachowań cyrkularnych: powszechnie dostępna strona internetowa z funkcjami przyjaznymi dla użytkownika

Partnerzy

ProEduca z.s.- Dobrá Voda u Českých Budějovic, Czech Republic (koordynator)

Archivio della Memoria-Rome, Italy

Danmar Computers- Rzeszów, Poland

European Learning Centre- Ubrique, Spain

SBTC DANISMANLIK- Menteşe, Turkey

LernBar Europa- Lingen (Ems), Germany

Strona internetowa: TBA

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.