ACCESS – Acquisition of Circular Behaviour in Elementary Schools

ACCESS – Acquisition of Circular Behaviour in Elementary Schools
Numer projektu: 2022-1-CZ01-KA220-SCH-000088191
Czas realizacji: 01.11.2022 – 31.01.2025
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Edukacja ma kluczowe znaczenie dla kształtowania sposobu, w jaki sprostamy wyzwaniom związanym ze zmianami klimatu.
Nasza odpowiedź na zmiany klimatu wymaga dziś dwóch rzeczy:
1. Zmniejszenia emisji i ustabilizowania stężenia gazów cieplarnianych w atmosferze (co nazywamy zmianą klimatu) /łagodzenie skutków/.
2. Przystosowania się do obecnego i przewidywanego klimatu /adaptacji/.
Aby to zrobić, potrzebujemy szeregu narzędzi – regulacji politycznych, zachęt ekonomicznych i technologii – ale one będą skuteczne tylko wtedy, gdy ludzie zrozumieją, czym jest zmiana klimatu i jak z nią walczyć. Musimy więc zmienić sposób myślenia i działania ludzi, aby zmienić mentalność, a nie klimat, a edukacja jest niezbędna, aby dokonać potrzebnej radykalnej zmiany.

Głównym celem projektu ACCESS było dostarczenie wskazówek dla tych, którzy chcą dowiedzieć się, jak włączyć zmiany klimatyczne i zachowania cyrkularne do formalnych i nieformalnych programów szkolnych.

Grupa docelowa projektu

  • Nauczyciele, trenerzy, dyrektorzy i personel szkolny, twórcy programów nauczania i metodycy
  • Uczniowie i młodzież szkolna

ACCESS osiągnął następujące cele:

  • opracowano program mikro szkoleń nauczania zachowań cyrkularnych;
  • opracowano koncepcję mikro certyfikacji dla oceny zachowań cyrkularnych;
  • przygotowano pakiet narzędzi dla nauczycieli w szkołach;
  • przygotowano łatwo dostępne środowisko nauczania, platformy, dla nauczycieli, profesjonalistów, uczniów i społeczeństwa.

Rezultaty projektu:

  • R1: Mikrolekcje na temat zachowań cyrkularnych: uczenie się oparte na mikrokształceniu w celu rozwijania zachowań cyrkularnych, dostępne w Katalogu mikrolekcji
  • R2: Mikrocertyfikacja zachowań cyrkularnych: mikrocertyfikacja dostępna na platformie GreenFuture; proces poświadczeń opisany w sekcji Model mikrocertifikacji
  • R3: Zestaw narzędzi dla nauczycieli: kompleksowy przewodnik w zakresie wdrażania oraz tworzenia mikrolekcji dostępny w sekcji Zestaw narzędzi dla nauczycieli
  • R4: Platforma szkoleniowa w zakresie zachowań cyrkularnych: e-learning z funkcjami przyjaznymi dla użytkownika, Twoja zielona przyszłość: Ucz się i zdobywaj, dostępny po rejestracji

Strona internetowa: https://www.eco-bits.eu/pl/access-pl/

Newsy i informacyjne materiały wideo: https://www.eco-bits.eu/pl/access-news-pl/

Partnerzy

ProEduca z.s.- Dobrá Voda u Českých Budějovic, Czechy (koordynator)

Archivio della Memoria-Rzym, Włochy

Danmar Computers- Rzeszów, Polska

European Learning Centre- Ubrique, Hiszpania

SBTC DANISMANLIK- Menteşe, Turcja

LernBar Europa- Lingen, Niemcy