![](https://danmar-computers.com.pl/wp-content/uploads/2021/07/hiclass-logo.jpg)
Numer projektu: 2020-1-IT02-KA226-SCH-095699
Czas realizacji: 2021-05-16 – 2023-05-15
Opis projektu
W obliczu epokowej transformacji, która legitymizuje technologie cyfrowe jako niezbędne narzędzie gwarantujące prawo do edukacji, pojawiają się pytania, które uniemożliwiają nam łączenie metodologii, świadomości i innowacji w najlepszy możliwy sposób. Nauczyciele nie są jeszcze w stanie efektywnie projektować lekcji nauczania cyfrowego zarówno w sytuacjach hybrydowych (stacjonarnie oraz online), jak i mieszanych. Nauczyciele muszą nie tylko nabyć umiejętności posługiwania się oprogramowaniem i sprzętem, ale muszą nabrać pewności co do skuteczności narzędzi cyfrowych, wyjść ze strefy komfortu „tradycyjnej lekcji”, stawiając czoła nowym warunkom pracy, które są wynikiem pandemii Covid-19.
Cel projektu:
Partnerstwo ma następujące cele:
- uczynić proces nauczania-uczenia się bardziej efektywnym w kontekście nauczania mieszanego i hybrydowego;
- podniesienie kluczowych kompetencji uczniów w rozwijaniu samodzielnej metodologii uczenia się, poprzez wykorzystanie cyfrowych narzędzi technologicznych, jako sposobu dostępu do informacji dostępnych w Internecie.
Uczniowie będą mogli:
- uzyskać dostęp do innowacyjnych rozwiązań, poprzez angażowanie na odległość swoich rówieśników, dzięki wykorzystaniu przenośnych kamer internetowych i przydzielanie zadań do wykonania, przydatnych do dokumentacji procesów laboratoryjnych oraz edycji i postprodukcji filmów instruktażowych;
- podnosić swoją kompetencję informacyjną poprzez działania szkoleniowe w zakresie publikacji wiadomości naukowych, artykułów i blogów oraz produkcji fałszywych wiadomości;
- zwiększać umiejętność rozumienia i analizowania tekstu poprzez pracę na tekstach papierowych, unikając w ten sposób pokus plagiatu;
wdrożyć umiejętności współpracy hybrydowej (online i stacjonarnie), poprzez eksperymentowanie z metodologiami dydaktycznymi, takimi jak: debata, mapowanie mentalne i quizy (odpowiednio dostosowanymi do klasy hybrydowej i programowania nauczycieli przedmiotów).
REZULTATY PROJEKTU:
- Profil Digital Duty Manager;
- Repozytorium metod i ścieżek nauczania online;
- Opracowanie ram partnerskiego uczenia się dla nauczycieli.
PARTNERZY:
Partnerstwo Hi-Class tworzą szkoły ponadgimnazjalne z Włoch, Rumunii, Republiki Macedonii Północnej, Portugalii oraz dwie firmy – jedna z Hiszpanii i jedna z Polski – które są ekspertami w zakresie szkoleń z zakresu technologii informatycznych i tworzenia niestandardowych rozwiązań cyfrowych zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów.
I.I.S. A. VOLTA (Włochy) – Koordynator
Liceul Teoretic Grigore Moisil Timisoara (Rumunia)
SOU Jane Sandanski Strumica (Republika Macedonii Północnej)
Agrupamento de Escolas de Pinheiro (Portugalia)
MARKEUT SKILLS SOCIEDAD LIMITADA (Hiszpania)
DANMAR COMPUTERS SP ZOO (Polska)
![erasmus](https://danmar-computers.com.pl/wp-content/uploads/2014/10/erasmus-300x86.png)