SELsMINE– Zwiększanie umiejętności uczenia się w zakresie emocji społecznych wśród uczniów szkół średnich poprzez współpracę w środowisku gier MINecraft.

SELsMINE– Zwiększanie umiejętności uczenia się w zakresie emocji społecznych wśród uczniów szkół średnich poprzez współpracę w środowisku gier MINecraft.
Numer projektu: 2021-2-PL01-KA220-SCH-000051335
Czas realizacji: 01.05.2022- 31.05.2024
Program pomocowy: Erasmus+

Opis projektu

Pandemia COVID-19 dotknęła ponad 1,6 miliarda dzieci i młodzieży w 161 krajach z powodu zamknięcia szkół. Stanowi to blisko 80% wszystkich uczniów na świecie. Opóźnione rozpoczęcie roku szkolnego lub całkowite jego przerwanie zakłóciło życie wielu dzieci, ich rodziców i nauczycieli. Za pomocą strategii zdalnego nauczania można zrobić bardzo wiele, aby przynajmniej ograniczyć ten wpływ.

Utrzymanie zaangażowania dzieci ma kluczowe znaczenie. Chodzenie do szkoły to nie tylko nauka matematyki i przedmiotów ścisłych, ale także relacji społecznych, współpracy i interakcji między rówieśnikami. To także nauka postawy obywatelskiej i rozwijanie umiejętności społecznych. Uczniowie szkół potrzebują możliwości rozwijania umiejętności społeczno-emocjonalnych (SEL), które nie tylko poprawiają wyniki w nauce, ale także zwiększają empatię, zapobiegają depresji i stresowi w trudnych czasach izolacji społecznej oraz są bardzo skuteczne w takich inicjatywach, jak przeciwdziałanie przemocy, różnorodność i integracja społeczna oraz edukacja specjalna. Jednak szkoły często mają trudności ze znalezieniem sposobu na włączenie umiejętności społeczno-emocjonalnych do swoich programów e-learningowych. Program umiejętności społeczno-emocjonalnych kładzie nacisk na opanowanie 5 podstawowych umiejętności, które przygotowują uczniów do odniesienia sukcesu społecznego, a także zwiększają ich osiągnięcia w nauce:

– Samoświadomość

– Samokontrola

– Świadomość społeczna

– Umiejętność nawiązywania relacji

– Odpowiedzialne podejmowanie decyzji

Powszechną praktyką w większości krajów jest wykorzystywanie wszystkich możliwych sposobów dostarczania wiedzy za pomocą istniejącej infrastruktury, takiej jak narzędzia do zarządzania nauczaniem, wideorozmowy, fora itp. w celu zapewnienia uczniom dostępu do materiałów edukacyjnych, filmów, samouczków i innych zasobów. Jednak również telewizja, gry, telefony komórkowe i sieci społecznościowe mogą zapewnić nowe, skuteczne podejście do zdalnego nauczania, jeśli chodzi o podtrzymywanie relacji społecznych i interakcji między rówieśnikami.

Grupa docelowa projektu:

  • Nauczyciele szkół podstawowych i średnich
  • Szkoły i instytucje oświatowe
  • Interesariusze edukacji/osoby odpowiedzialne za kształtowanie polityki oświatowej decydujący o przedmiotach objętych szkolnymi programami nauczania

Rezultaty projektu:

  • R1: Opracowanie podręcznika opartego na dowodach naukowych dotyczącego rozwijania umiejętności SEL w grze Minecraft – obejmuje działania związane z identyfikacją, konceptualizacją i opracowaniem przewodnika krok po kroku, który będzie wspierał edukatorów w rozwijaniu umiejętności SEL poprzez środowisko oparte na grze Minecraft.
  • R2: Opracowanie gry edukacyjnej SEL w Minecrafcie – ma na celu dostarczenie zasobów cyfrowych, które będą wykorzystywane przez edukatorów zgodnie z podręcznikiem do zdalnego nauczania SEL.

Partnerzy:

DANMAR COMPUTERS SP ZOO– RZESZÓW, Polska (koordynator)

UNIVERSIDAD DE VALLADOLID– VALLADOLID, Hiszpania

ASSERTED KNOWLEDGE OMORRYTHMOS ETAIREIA– Ilioupoli, Grecja

ATERMON B.V.– Rotterdam, Holandia

NATSIONALNA ASOTSIATSIA NA RESURSNITE UCHITELI – SOFIA, Bułgaria

EPI FIVE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ – WARSZAWA, Polska

Strona internetowa: w trakcie realizacji