Plur>E – Erasmus+

Towards a plurilingual whole school policy in European schools
Numer projektu: 2015-1-IE01-KA201-008664
Czas realizacji: 01.10.2015 – 01.10.2017

Opis projektu

Znajomość języków obcych w edukacji szkolnej jest istotnym aspektem rozwoju uczniów, na który zwraca się coraz większą uwagę. Zgodnie z doświadczeniem szkół, które zdecydowały się na wdrożenie ogólnoszkolnej polityki wielojęzyczności, wprowadzanie zmian w tym kierunku jest łatwiejsze, kiedy wszystkie zaangażowane osoby (nauczyciele, osoby decyzyjne, rodzice) wspierają się nawzajem.

Głównym celem projektu Plur>E jest wdrożenie ogólnoszkolnej polityki wielojęzyczności w szkołach biorących udział w projekcie. Ponadto, polityka ta zostanie osadzona w kontekście międzynarodowym, umożliwiając tym samym na współpracę pomiędzy wieloma jednostkami dydaktycznymi.

W ramach projektu zostaną opracowane raporty z wdrożeń prototypowej polityki wielojęzyczności, oraz oceny z tych wdrożeń wraz z dogłębną analizą podejścia uczniów oraz ich doświadczeń z zajęć wielojęzycznych. Bazując na zgromadzonych informacjach, partnerstwo opublikuje zestaw rekomendacji dla osób decyzyjnych związanych z rozwojem szkół. Ponadto w ramach projektu zostanie stworzony zestaw modułów online, dzięki któremu nauczyciele i uczniowie będą mieli możliwość wymiany doświadczeń i informacji związanych z wielojęzycznością w szkole.

Strona projektu: plur-e.eu

Partnerzy

Institute of Technology Tralee – Tralee, Irlandia (koordynator)
Technische Universitaet Darmstadt – Darmstadt, Niemcy
University of Turku – Turku, Finlandia
HLW Rankweil – Rankweil, Austria
Danmar Computers – Rzeszów, Polska
Ardscoil Rís – Limerick, Irlandia
Heinrich-Heine-Gymnasium – Kolonia, Niemcy
Esenler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi – Istambuł, Turcja
Fachoberschule für Tourismus und Biotechnologie – Meran, Włochy
Klassisches, Sprachen-und Kunstgymnasium mit Landesschwerpunkt Musik „Walther von der Vogelweide” – Bolzano, Włochy
Gymnasien Meran – Meran, Włochy

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.